Archive for mei 27, 2009

Men @ Beauty: Naar de kapper

Dat beautyland een onbekende wereld is voor menig mannen is een feit. In de rubriek Men and Beauty brengen we beide werelden een stapje dichter bij elkaar. We beantwoorden namelijk alle vragen wat mannen nu altijd al hebben willen weten over beauty en omgekeerd. Stap aan boord van deze make up trip!

Ik heb nog heel wat artikels klaar staan voor deze rubriek, maar wie beter dan je eigen vriend is een inspiratiebron voor deze rubriek. Misschien schrijft ie binnekort zelf zijn eerste stukje.

Gisteren was het zo ver, hij moest en zou naar de kapper, er was weer geen houden aan! Het liefst van al wilt ie zo kort mogelijk haar, alles zou ie ervoor doen, om zo min mogelijk naar de kapper te moeten. Wat wij als een pure verwennerij beschouwen, is voor hem slechts een zaak van noodzaak met enkele pijnlijke mannen stiltes.

Zoals jullie misschien wel of niet weten, wonen wij boven een kapper. Vorige keer ging ie de gasmeters opnemen, en een halfuur later stond ie terug boven kort gewiekt. Nooo fout kapsel, was echt precies een kalkoen!! Te kort, stond hem helemaal niet! Maar zelf vond ie het heel handig. (Het was ook niet de fout van de kapster, hij vroeg zelf zo kort mogelijk).

Mijn vriend gaat altijd naar de plaatselijke mannenkapper in het dorp, de Knip. Voor 17€, sta je binnen 10 minuten terug buiten, geknipt en gewassen. Alles wat een man wilt, kort en snel. Deze keer (met de gasstand) ging ie echter naar mijn kapper, en hij verschoot zijn eigen rot. Een kersenkussen in je nek? Een hoofdmassage? Een drankje en een hapje?  Een boekje? Tv? Hij wimpelde het allemaal af, het enige wat ie wou, was zo snel mogelijk terug van die stoel af. Waar wij over de laatse nieuwe fashion trends praten wordt er in het mannenkapsalon gebabbeld over het plaatselijk duivenkost dat wordt afgebroken. Een conversatie comfort zone vcor hem, maar vragen als ” wie vind jij dat mijn restaurant moet winnen’ of ‘die winkel hierover verkoopt schone spullen eh’, brachten hem helemaal van zijn stuk.

Nou ja nog niet echt, de vragen maakte hem zenuwachtig en nerveus, het was eerder de rekening die hem van zijn stuk bracht. Wat bijna dubbel zo veel?

Maar terug naar gisteren, het angstzweet stond weer in mijn schoenen, wat als ie weer een fout kapsel vraagt? Het liefst van al wou ik nog zelf met hem mee gaan, om zeker te zijn dat het goed was. Goed voorbereid met de juiste instructies vertrok ie naar de Knip. Vlak voor ie door ging checkt ik nog eens of ie wist wat ie moest vragen : enkel van achter wat bijknippen en van boven er niets af! Ok dat zat snor.

In de tussentijd ging ik me klaar maken voor het feestje vanavond, ik had mijn stijltang nog niet ingestokken of ik hoorde de sleutel in de deur. Aah de kapper zal vast dicht zijn. Nee hoor, geknipt en gewassen stapte ie terug binnen. “Zo goed schat? ” vroeg ie me met een gezicht dat gespannen wachtte op mijn goedkeuring. De kapper zei wel dat ik lelijke puntjes had, dus die mochten er af van mij, ja toch eh? Lelijke puntjes,… haha ik lachte mijn eigen kapot. Dode puntjes bedoelde hij dus, antwoorde hij: “je weet toch dat ik het zo niet heb op al die vaktermen”.

 

Ps: de foto’s zijn geen plaatselijke foto’s hoor, ik denk als ie een man met geel haar zag, hij het meteen op een spurtje zetten.

mei 27, 2009 at 9:32 am 32 reacties

Essie

Ik heb echt weinig nagellakjes, en ik vond dat het tijd weer voor een investering in mijn nagels. Mijn vorige Essie nagellakje is me zo goed bevallen, dat ik meer wou. En dankzij jullie kan dit ook via Ebay, de store Warbid. Ik heb 7 lakjes gekocht, en inclusief verzending koste me dit 33€. Dat is nog geen 5€ per lakje. Spotprijsje dus 🙂

Deze lakjes heb ik besteld, wanneer ik ze binnen heb, swatch ik ze natuurlijk voor jullie.

Greenport (North Fork Collection): Een creamy aquamarine kleur met een groene ondertoon.

Mensen van de meet, dit is kleur die Debbie toen op had.

Flawless (Spring 2009): Kersenbloesems roze

Status Symbol (Spring 2009): Hevig roze

Sexy Divide (Winter collection 2008): Diepe paarse kleur

My place or yours (Summer 2008): Sophisticated roze

 

Wife goes on (Essie Starting over collection): een zacht rode kleur

Huckle Buckle (Summer 2007): Lila kleur

mei 27, 2009 at 9:31 am 31 reacties


Voor de leukste boeken, cd’s, dvd’s moet je bij Proxis zijn!

Contact

Heb jij een vraagje, suggestie, verzoekje of wil je gebruik maken van mijn shoppingservice, aarzel dan niet om mij een mailtje te sturen lovetomakeup@live.be, ik hoor jullie graag!

We want it:

Hot or Not

Rode lippen zijn hot in beautyland, durf jij het aan?

Pagina’s

Archief