Men @ Beauty: Naar de kapper

mei 27, 2009 at 9:32 am 32 reacties

Dat beautyland een onbekende wereld is voor menig mannen is een feit. In de rubriek Men and Beauty brengen we beide werelden een stapje dichter bij elkaar. We beantwoorden namelijk alle vragen wat mannen nu altijd al hebben willen weten over beauty en omgekeerd. Stap aan boord van deze make up trip!

Ik heb nog heel wat artikels klaar staan voor deze rubriek, maar wie beter dan je eigen vriend is een inspiratiebron voor deze rubriek. Misschien schrijft ie binnekort zelf zijn eerste stukje.

Gisteren was het zo ver, hij moest en zou naar de kapper, er was weer geen houden aan! Het liefst van al wilt ie zo kort mogelijk haar, alles zou ie ervoor doen, om zo min mogelijk naar de kapper te moeten. Wat wij als een pure verwennerij beschouwen, is voor hem slechts een zaak van noodzaak met enkele pijnlijke mannen stiltes.

Zoals jullie misschien wel of niet weten, wonen wij boven een kapper. Vorige keer ging ie de gasmeters opnemen, en een halfuur later stond ie terug boven kort gewiekt. Nooo fout kapsel, was echt precies een kalkoen!! Te kort, stond hem helemaal niet! Maar zelf vond ie het heel handig. (Het was ook niet de fout van de kapster, hij vroeg zelf zo kort mogelijk).

Mijn vriend gaat altijd naar de plaatselijke mannenkapper in het dorp, de Knip. Voor 17€, sta je binnen 10 minuten terug buiten, geknipt en gewassen. Alles wat een man wilt, kort en snel. Deze keer (met de gasstand) ging ie echter naar mijn kapper, en hij verschoot zijn eigen rot. Een kersenkussen in je nek? Een hoofdmassage? Een drankje en een hapje?  Een boekje? Tv? Hij wimpelde het allemaal af, het enige wat ie wou, was zo snel mogelijk terug van die stoel af. Waar wij over de laatse nieuwe fashion trends praten wordt er in het mannenkapsalon gebabbeld over het plaatselijk duivenkost dat wordt afgebroken. Een conversatie comfort zone vcor hem, maar vragen als ” wie vind jij dat mijn restaurant moet winnen’ of ‘die winkel hierover verkoopt schone spullen eh’, brachten hem helemaal van zijn stuk.

Nou ja nog niet echt, de vragen maakte hem zenuwachtig en nerveus, het was eerder de rekening die hem van zijn stuk bracht. Wat bijna dubbel zo veel?

Maar terug naar gisteren, het angstzweet stond weer in mijn schoenen, wat als ie weer een fout kapsel vraagt? Het liefst van al wou ik nog zelf met hem mee gaan, om zeker te zijn dat het goed was. Goed voorbereid met de juiste instructies vertrok ie naar de Knip. Vlak voor ie door ging checkt ik nog eens of ie wist wat ie moest vragen : enkel van achter wat bijknippen en van boven er niets af! Ok dat zat snor.

In de tussentijd ging ik me klaar maken voor het feestje vanavond, ik had mijn stijltang nog niet ingestokken of ik hoorde de sleutel in de deur. Aah de kapper zal vast dicht zijn. Nee hoor, geknipt en gewassen stapte ie terug binnen. “Zo goed schat? ” vroeg ie me met een gezicht dat gespannen wachtte op mijn goedkeuring. De kapper zei wel dat ik lelijke puntjes had, dus die mochten er af van mij, ja toch eh? Lelijke puntjes,… haha ik lachte mijn eigen kapot. Dode puntjes bedoelde hij dus, antwoorde hij: “je weet toch dat ik het zo niet heb op al die vaktermen”.

 

Ps: de foto’s zijn geen plaatselijke foto’s hoor, ik denk als ie een man met geel haar zag, hij het meteen op een spurtje zetten.

Entry filed under: Men and beauty.

Essie MAC Give away!!

32 reacties Add your own

  • 1. Mri.  |  mei 27, 2009 om 9:37 am

    Haha vaktermen 😀 dode puntjes is toch geen vakterm. Je zou een column moeten schrijven in de Flair ofzo, staat daar ook nog eens iets grappig in 🙂

    Beantwoorden
    • 2. lovetomakeup  |  mei 28, 2009 om 6:50 am

      Ja ik heb het even veranderd, hij bedoelde dat hij het niet zo had met vaktermen 🙂

      Thx voor de compliment, ik vrees dat de oplage van de Flair fors zou dalen 🙂

      Beantwoorden
  • 3. Femke  |  mei 27, 2009 om 10:05 am

    Hahaha leuk artikel!!

    Er staat alleen een klein foutje in: Het liefst van al wou ik nog zelf met heb mee gaan, om zeker te zijn dat het goed was. Heb moet hem zijn…. ja kweet pietepeuterig he:P

    Beantwoorden
    • 4. lovetomakeup  |  mei 28, 2009 om 6:48 am

      Het is al verbeterd Femke, dankje voor me er even op te wijzen. Maar zoals je mss al opgemerkt hebt, schrijf ik echt super veel fouten. Lees maar eens goed, het staat bom vol. Heb ik altijd al gehad, nou ja 🙂

      Beantwoorden
  • 5. Eeke  |  mei 27, 2009 om 11:31 am

    Haha, wat een grappig stuk!
    klinkt mij zo bekend in de oren..alleen mijn vriend belooft altijd zijn haar mooi lang te laten groeien & dan krijgt hij opeens de kriebels en dan is hij dezelfde dag nog kortgewiekt.. :s

    Beantwoorden
    • 6. lovetomakeup  |  mei 28, 2009 om 6:46 am

      Mannen eh…… 🙂

      Eigenlijk wil ik hem ook wel eens een stukje laten schrijven over vrouwen, benieuwd hoe dat gaat 🙂

      Beantwoorden
  • 7. esra  |  mei 27, 2009 om 12:57 pm

    Leuk geschreven!

    Beantwoorden
  • 8. Lelie  |  mei 27, 2009 om 1:31 pm

    dit is echt een leuk stukje!

    Beantwoorden
  • 9. Büsra  |  mei 27, 2009 om 2:06 pm

    Heej,, ik heb een vraagje ivm met JOU haar, sorry dat het niets te maken heeft met het onderwerp :S
    ik vraag me af wat je met je haar doet, stijl je ze, brush je ze, gebruik je producten om je haar te beschermen tegen de hitte daarvan…?
    Ik gebruik namelijk heel graag en vaak de stijltang, maar het is natuurlijk zeer ongezond, dermee dak et vraag 😀 (haaruitval, sneller en meer dode en gebroken haarpunten, …)

    Beantwoorden
    • 10. lovetomakeup  |  mei 28, 2009 om 6:38 am

      Hey Büsra!
      Momenteel gebruik ik niets om mijn haar te beschermen, I know shame on me 🙂
      Ik heb geen last van dode haarpunten of haarval, wel dat het iets droger is.
      Maar Laura heeft er echt een super goed filmpje over gemaakt, kijk even hier:
      http://vivaglamx3.wordpress.com/2009/05/27/hair-routine/

      Beantwoorden
      • 11. Büsra  |  juni 7, 2009 om 7:45 pm

        Sorry beetje late reactie 🙂
        bedankt voor je reactie he 🙂 ik zal em eens bekijken:)

        Beantwoorden
  • 12. Rebecca  |  mei 27, 2009 om 2:39 pm

    hahaa dat opaatje 😛

    vind dit soort stukjes altijd erg leuk over de men beauty =d

    Beantwoorden
    • 13. lovetomakeup  |  mei 28, 2009 om 6:35 am

      Ik vind hem zooo schattig, ik zie mijn vriend later ook al zo zitten!

      Beantwoorden
  • 14. MvrtjKelly  |  mei 27, 2009 om 4:19 pm

    Heel erg herkenbaar! Mijn vriend haat het echt om zn haar te laten knippen.. Daarom laat hij het door zn moeder doen en het liefst gaat hij ondertussen tv kijken of een spelletje spelen..

    Beantwoorden
    • 15. lovetomakeup  |  mei 28, 2009 om 6:33 am

      Oeioei als dat maar goed komt! Haha als het spel spannend is en een stuk van zijn oor af ofzo 🙂

      Beantwoorden
  • 16. Saskia  |  mei 27, 2009 om 5:29 pm

    Ja kijk, zulke artikeltjes vind ik dus plezant om te lezen 🙂
    Het doet me denken aan dat artikeltje waar je de was moest leren sorteren en je wasmiddel moest kopen, maar wélk wasmiddel ging het worden?
    Hihi, echt grappig en herkenbaar. Een glimlach speelt op m’n lippen… 😀

    Beantwoorden
    • 17. lovetomakeup  |  mei 28, 2009 om 6:31 am

      Fijn om te horen Saskia, daarvoor doe ik het ook eh, om jullie te kunnen laten genieten.

      Beantwoorden
      • 18. Saskia  |  mei 28, 2009 om 8:17 pm

        Dank je wel voor je inspanningen 🙂

        Beantwoorden
  • 19. Malika  |  mei 27, 2009 om 5:53 pm

    Hahaha best wel grappig 😀 Wel leuk om te lezen!
    In tegenstelling tot jouw vriend gaat mijn vriend juist graag naar de kapper, hij heeft dan ook een paar vrouwelijke trekjes :p

    Beantwoorden
    • 20. lovetomakeup  |  mei 28, 2009 om 6:30 am

      Ooh hier ben ik ook benieuwd naar, wat zijn bevindingen zijn 🙂

      Beantwoorden
  • 21. Marijke  |  mei 27, 2009 om 6:00 pm

    leuk! en Mri heeft gelijk, je moet echt een column voor flair schrijven.. tegenwoordig is die niet veel meer waard 😉 dringend toe aan wat leuke schrijfsters!

    Beantwoorden
    • 22. lovetomakeup  |  mei 28, 2009 om 6:29 am

      Dankje voor de complimentjes, maar dan hem ik eerst een heuse spelchecker nodig vrees ik 🙂

      Beantwoorden
  • 24. Fem  |  mei 27, 2009 om 6:38 pm

    Haha, super! =D

    Beantwoorden
  • 25. Jennifer  |  mei 27, 2009 om 6:50 pm

    Oh ik was daar ookal altijd zo bang voor, maar ik heb hem opgepraat om naar mijn vaste kapsalon te gaan én zelfs mijn vaste kapster die precies weet wat ík mooi vind. Dat scheelt, het is noooooit te kort gekipt.

    Beantwoorden
  • 26. Maaike  |  mei 27, 2009 om 6:53 pm

    Hhhaha ik moet alsmaar kijken naar die laatste foot.

    Eerst dacht ik nog van: bestaan zulke mannen met een kuif nog 😮 hahaha damn.

    Beantwoorden
    • 27. lovetomakeup  |  mei 28, 2009 om 6:28 am

      Hihi zooooo sexy 🙂

      Beantwoorden
  • 28. Hayat  |  mei 27, 2009 om 7:18 pm

    Haha leuk stukje!
    Die laatste foto haha.

    Beantwoorden
    • 29. lovetomakeup  |  mei 28, 2009 om 6:28 am

      Lekker fout eh!

      Beantwoorden
  • 30. Rebecca nr 2  |  mei 27, 2009 om 7:51 pm

    Ik herken het helemaal!! Voor mijn vriend is naar de kapper iets wat je gewoon tussendoor doet , dat liefst niet langer duurt dan 10 minuten en waarvoor je maximum 15 euro betaalt ; )

    Beantwoorden
    • 31. lovetomakeup  |  mei 28, 2009 om 6:27 am

      Haha hier juist hetzelfde se 🙂

      Beantwoorden
  • 32. Rosanne  |  juni 8, 2009 om 3:48 pm

    Hallo allemaal,
    ik doe de kappers opleiding en daarvooor moet ik examen doen in het permanenten,ik zoek een model met kort haar( ong tussen de 10 en 15 cm)

    ik woon in amsterdam en als je intresse heb stuur dan even een mailtje .. groetjes

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Voor de leukste boeken, cd’s, dvd’s moet je bij Proxis zijn!

Contact

Heb jij een vraagje, suggestie, verzoekje of wil je gebruik maken van mijn shoppingservice, aarzel dan niet om mij een mailtje te sturen lovetomakeup@live.be, ik hoor jullie graag!

We want it:

Hot or Not

Rode lippen zijn hot in beautyland, durf jij het aan?

Populaire berichten

Pagina’s

Archief


