What to wear?

juni 5, 2009 at 8:41 am 29 reacties

Gisteren moesten we langs de bank in verband met een lening gesprek, altijd interessant om te zien wat je limiet is. Zo kan je ophouden met kijken naar mega huizen met binnen en buitenzwembad, je eigen persoonlijke butler, kamermeisje en sexy tuinman. (Of in mijn geval ik droom er al van kinds om voor elk seizoen een ander huis te hebben. Nou ja dan was ik ook getrouwd met een anderskleurige, want ik wou graag een mulatje. Tot nu toe dus helemaal niet gelukt.) Want die vriendelijke dame/menheer aan de overkant, slaagt je dromen al gauw aan stukken wanneer ie zijn tabel bovenhaalt met hoeveel je kunt lenen en hoeveel je moet afbetalen elke maand, slik!

Soms stel ik me wel vragen bij hoeveel ze je laten lenen, zodanig dat je nog amper 800€ over hebt elke maand om van te leven. Daar zit je dan met je kast van je huis en no monney to spend. Dat wordt dus 25 jaar aan een stuk shoppen bij de Aldi, Wibra, Zeeman. Gelukkig denk ik dan bij mezelf, heb ik nog genoeg make-up om 25jaar mee toe te komen! Al hoewel misschien moet ik nog wat bijkopen, just in case.

 

 

Maar wat doe je nu aan op zo’n afspraak? Je wilt natuurlijk niet als een sloddervos overkomen, maar ook niet als een shopverslaafde die hierdoor weinig budgetcontrole heeft. Dus uit die laatste nieuwe laarzen, die eigenlijk toch net iets te duur voor me waren, en hello collection of last year.

Natuurlijk weet ik heus wel dat niet iedereen zo als mij, weet van waar elk stuk komt of laat nog maar staan hoeveel het kost. Dat komt er van als je teveel tijd hebt om te shoppen.

Volgende probleem op de agenda decollté of geen decollté, je wilt natuurlijk  niet als de eerste de beste sekspoes worden aanschouwd (al hoeweel als het helpt voor gunstige voorwaarden), maar nog minder als een seutje, denk aan Doortje van de Kampioenen, die je alles kan wijsmaken.

Aah het lieftst van al zou ik undercover willen gaan, om te zien wat mijn bankcontactpersoon aan had. Zo kan ik me beter matchen. Maar dat gaat natuurlijk niet. Ik denk hijmelijk terug aan haar stem, hoe zou een Kaat Schuermans (ik heb wel even de naam veranderd) er uitzien? Bij Kaat stel ik me een ongeloofelijke seut voor met een megabril die altijd de strever van de klas was. Nou ja dat ligt vast aan mijn jeugdherinneringen.

Oke na lang wikken en wegen, had ik de perfecte outfit gevonden, nieuw met oude stukken en een stukje bloot maar not too much. Volledig op veilige zone begaf ik me naar mijn bankafspraak. Kaat komt ons ophalen om naar haar kantoor te gaan. God wat heeft Kaat een diepe decolleté,  helemaal verkeerd ingeschat dus. Terwijl ik achter haar loop, bedenk ik in mijn eigen, bankbediendes verdienen blijkbaar hun boterham ook niet zo goed als ik dacht. Plastieken laarzen in plaats van leren, oke focuss Evi that’s not the point hier vandaag!

 

Na anderhalf uur later stonden we terug op straat met een enorm overwinningsgevoel, we hadden namelijk 50€.000 meer leenkrediet hier dan bij onze vorige bank. Het voelde net even aan of je de Lotto had gewonnen, natuurlijk vertaalt de Lotto zich niet in maandelijke zware aflossingen. 

Hmm zou ik met die 50.000€ een sexy tuinman voor 25 jaar kunnen aan nemen? Stel hij verdient 1100€ per maand x 12maanden x 25 jaar = 33.000€. Perfect dan heb ik nog 17.000 over, voor eindelijk een LV bag, of nee nu we toch geld te veel hebben, maak er een Hérmes bag van. En een reisje naar Mauritius kan er nu ook nog wel af zeker.

Wisten jullie trouwens dat er ook nog de zeer interessante ‘Schuld-saldo-verzekering’ bestaat? Dit is een soort verzekering, waarbij als je partner te overlijden komt, je lening effen is en je dus niets meer hoeft te betalen van je lenning! Ne mens zou zich nog afvragen waarom er zoveel huiselijke moorden bestaan! Ik heb mijn vriend wel een mooie grafsteen beloofd dan! Haha of nog beter,als ie nu even met een stokoude dame of een terminale patient een huis koopt, dan kom ik binnen een paar jaar terug, en daar staat dan onze mega groot huis zonder dat we er een cent voor hebben moeten betalen. Oh wat klinkt dat toch heerlijk.

Nu even serieus, onze huizenzoektocht is dus nog lang niet gedaan! Hoor dus bij verschillende banken, want de interestvoet en voorwaarden zijn vaak helemaal verschillend. Zelf ben ik een pessimist, en hou dus vooral rekening met het worst case scenario (waar je ipv 1400, ineens 1900€ per maand afbetaalt). I’ll keep your updated.

Entry filed under: Uncategorized.

Herbal Essences in een nieuw jasje! Preview Night: MAC Style Warrior

29 reacties Add your own

  • 1. Charmain  |  juni 5, 2009 om 9:20 am

    Fijn dat jullie zoveel kunnen lenen, hopelijk vinden julllie het perfecte huisje.

    1 tip, ik weet niet of het in belgie normaal wordt gezien als iemand ‘zwarte’ zegt, maar bij de nederlanders kan dit heel verkeerd vallen.

    Beantwoorden
    • 2. Gonny  |  juni 5, 2009 om 2:49 pm

      Daar viel ik ook al over…mijn man vind het ook niet fijn om ‘zwarte’ genoemd te worden :/

      Veel succes met jullie zoektocht 😉

      Beantwoorden
      • 3. Sarah  |  juni 5, 2009 om 6:21 pm

        Hier hoor ik dat nochtans regelmatig hoor. Neger, zwarte, … Persoonlijk vind ik er ook absoluut niets mis mee, maar dat zal dan inderdaad weer zijn omdat het hier wel vaker voorkomt en ik het zelf niet ben.

        Beantwoorden
        • 4. lovetomakeup  |  juni 5, 2009 om 9:08 pm

          Het was ook niet de bedoeling om het negatief te brengen, heb het even aangepast naar anderskleurigr.

          Beantwoorden
      • 5. lovetomakeup  |  juni 5, 2009 om 9:02 pm

        Het is absoluut niet mijn bedoeling om beledigend over te komen, bij ons wordt neger als een belediding opgenomen en zwarte niet. Maar ik pas het even aan naar anderkleurige. Sorry als ik iemand heb beledigd, wat echt niet de bedoeling was.

        Beantwoorden
        • 6. Gonny  |  juni 5, 2009 om 9:13 pm

          Oh meid je hebt mij in ieder geval niet beledigd…sommige dingen worden nou eenmaal in Belgie anders gezegd dan in Nederland, dus daar kun jij niets aan doen. Bij ons wordt neger ook gezien als een beledigend woord…ikzelf spreek daarom gewoon over ‘een donkere man’ 🙂

          Beantwoorden
          • 7. lovetomakeup  |  juni 6, 2009 om 9:55 am

            Het is inderdaad zo, zo zeg je bij ons niet donkere man, ik heb het echt nog noooit niet gehoord 🙂
            Maar het is opgelost, bedankt voor er me even op attent te maken.

            Beantwoorden
            • 8. Charmain  |  juni 6, 2009 om 1:33 pm

              Fijn dat je het veranderd heb! Bedoelde het ook alleen als feedback , want het KAN natuurlijk wel beledigend zijn.

              Beantwoorden
              • 9. lovetomakeup  |  juni 7, 2009 om 10:29 am

                Feedback is altijd goed, zo kan je aanpassen waar nodig!

                Beantwoorden
    • 10. lovetomakeup  |  juni 5, 2009 om 9:15 pm

      Het spijt me zeer als ik iemand heb beledigd, heb het dan ook aangepast.
      Bij ons wordt zwarte niet als beledigd opgenomen, maar wel neger.
      Ik weet niet hoe jullie het dan noemen?
      Maar nogmaals, het was niet de bedoeling 🙂

      Beantwoorden
  • 11. Lydia  |  juni 5, 2009 om 9:27 am

    Wat een hilarisch stukje weer! 😀 Heerlijk om te lezen. Tof dat het zo positief uitpakte voor jullie. Nu nog even je vriend overtuigen dat jullie echt een tuinman nodig hebben. 😉

    En mulat-kindjes (eigenlijk alle halfbloedjes) zijn de mooisten!

    Beantwoorden
    • 12. lovetomakeup  |  juni 5, 2009 om 9:14 pm

      Hahaha ja ik vrees dat het een moeilijke opdracht wordt!

      Beantwoorden
  • 13. Celine  |  juni 5, 2009 om 9:38 am

    Leuk geschreven, haha 🙂 Maar wat hier nu wel ontbreekt is een foto met wat je nu wel aanhad 😉

    Beantwoorden
  • 14. Astrid  |  juni 5, 2009 om 11:40 am

    Wat leuk om te lezen! En veel succes nog met jullie zoektocht naar het perfecte huisje 🙂

    Beantwoorden
  • 15. Cindy  |  juni 5, 2009 om 11:57 am

    Echt leuk geschreven!

    Beantwoorden
  • 16. naomi  |  juni 5, 2009 om 5:14 pm

    Geweldig, lekker om te lezen.. wordt ik weer helemaal vrolijk van!

    Beantwoorden
  • 17. Sarah  |  juni 5, 2009 om 6:18 pm

    Een vaste intrestvoet nemen, sowieso! Als je een variabele intrestvoet neemt en hij stijgt ineens heel sterk, betaal je je blauw!
    Natuurlijk als hij zakt heb je pech maar je bent zoveel zekerder!
    Of een semi-variabele met een limiet van max. 2% intrest verschil ofzo!

    Beantwoorden
    • 18. lovetomakeup  |  juni 5, 2009 om 9:09 pm

      Momenteel staat de vaste rentevoet echt heel hoog, dat als je nu jaarlijks herzienbaar neemt, en het stijgt elk jaar je binnen 5 jaar nog goedkoper uitziet dan je begint met een vaste, maar dat is nu de situatie. Dat een variabele op dit moment beter is.

      Beantwoorden
  • 19. Sandy  |  juni 5, 2009 om 6:50 pm

    Wat kan jij toch heerlijk schrijven..! Heb mijn portie wel weer gehad voor vanavond 😉

    Veel geluk met het vinden en kopen van jullie doomhuis, komt vast goed! 🙂

    Beantwoorden
    • 20. lovetomakeup  |  juni 5, 2009 om 9:07 pm

      Ik vind het grappig dat jullie mijn stukjes leuk vinden om te lezen, ik ben namelijk geen held in schrijven, was dan ook altijd gebuisd voor opstellen 😦

      Beantwoorden
  • 21. Saskia  |  juni 5, 2009 om 8:05 pm

    Fijn om te lezen, die verhalen die uit het leven gegrepen zijn 🙂

    Beantwoorden
  • 22. Mri.  |  juni 5, 2009 om 8:32 pm

    Serieus te grappig 🙂 maar ik was wel aan’t wachten op de outfit foto 🙂

    Beantwoorden
    • 23. lovetomakeup  |  juni 5, 2009 om 9:06 pm

      Haha ja die ben ik vergeten te nemen 🙂

      Beantwoorden
  • 24. Serena  |  juni 5, 2009 om 9:22 pm

    ik heb het net gelezen met mijn moeder en we moesten heel hard lachen!! zo ontzettend leuk geschreven Evi! HAHAHA! Geweldig. Je wordt er ook steeds beter in volgens mij. Ik wil een EVI-COLUMN in de cosmo girl! Wat een leuk woord mulat, ik kende het niet, mn moeder wel. Wij zeggen meer halfbloedje denk ik in NL. Hee Gonny, ik zeg ook altijd donkere man. ^^

    Beantwoorden
    • 25. lovetomakeup  |  juni 6, 2009 om 9:54 am

      Hihi dankje Serena!
      Donkere man dat heb ik hier nog nooit niet gehoord 🙂
      Maar ja het doet er niet toe.
      En halfbloedje dat doet me aan paarden denken op één of andere manier 🙂

      Beantwoorden
  • 26. Kerstin  |  juni 5, 2009 om 9:28 pm

    Haha wat leuk geschreven! Succes met het zoeken verder

    Beantwoorden
  • 27. Hanne  |  juni 6, 2009 om 9:35 am

    Weer zo’n leuk artikeltje!!

    Beantwoorden
  • 28. Rilana  |  juni 6, 2009 om 1:22 pm

    Wat een ontzettend leuk geschreven stukje. En nu maar hopen dat jullie snel jullie droomhuis vinden.

    Beantwoorden
  • 29. Eve  |  juni 7, 2009 om 11:24 am

    Hee wat een leuk stukje!
    Kan echt goed lachen om je verhalen,
    O ja, gebuisd is ook zo’n typisch Vlaams woord haha
    Ga zo verder!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Voor de leukste boeken, cd’s, dvd’s moet je bij Proxis zijn!

Contact

Heb jij een vraagje, suggestie, verzoekje of wil je gebruik maken van mijn shoppingservice, aarzel dan niet om mij een mailtje te sturen lovetomakeup@live.be, ik hoor jullie graag!

We want it:

Hot or Not

Rode lippen zijn hot in beautyland, durf jij het aan?

Populaire berichten

Pagina’s

juni 2009
M D W D V Z Z
« Mei    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Archief


