Ratatouille

mei 17, 2009 at 8:30 am 30 reacties

Ratatouille is een beetje een vergeten gerechtje. Gelukkig bracht de rat van Disney hier verandering in en bracht het gerecht terug op kaart. Maar hoe maak je het nu? Heel simpel, het is trouwens één van mijn favoriete gerechten. Ratatouille is zeer gezond, en door al zijn kleuren maakt ie je meteen vrolijk. Zeer lekker met een pikant merguez worstje en wat rijst.

Wat heb je nodig?

  • 1 aubergine
  • 1 courgette
  • 1 gele paprika
  • 1 rode paprika
  • 1 groene paprika
  • 2 tenen look
  • 1 ajuin
  • 1 sjalot
  • 1 spaans pepertje
  • 4 tomaten
  • Basmatirijst
  • Merguezworst.

Snij al je groentjes fijn, ziet dit er niet lekker vrolijk uit

Stoof vervolgens alles op een zacht vuurtje, ongeveer een dik halfuur tot alle groenten beetgaar zijn, en het een lekker stoofpotje is. Om het aanbraden te voorkomen, kan je best een beetje water in je pot doen. Kan het nog simpeler? Buiten groenten snijden, heb je hier geen werk aan. Smakelijk!

Tip! Ik hou zelf niet zo van de vettigheid van een merguez worstje, daarom gril ik hem altijd en zo is ie lekker droog.

 

Check trouwens de mooie graphic, die Valérie van Luipaardnet voor me maakte, muchas gracias!

Entry filed under: Recepten.

MAC stash De ajuin!

30 reacties Add your own

  • 1. Annelies  |  mei 17, 2009 om 8:59 am

    Hmm, die ziet er wel lekker uit 🙂
    Ga ik misschien wel eens proberen te maken, want veel werk is er idd niet aan..

    Beantwoorden
  • 2. Eva  |  mei 17, 2009 om 9:00 am

    Ziet er lekker uit zo!

    Beantwoorden
  • 3. Daisy  |  mei 17, 2009 om 9:37 am

    Dit eten wij best vaak, het is lekker makkelijk ^^

    Beantwoorden
  • 4. Hanne  |  mei 17, 2009 om 10:28 am

    Ik wist niet eens dat dat bestond 😮 die rat kende ik wel natuurlijk
    ziet er lekker uit! x

    Beantwoorden
  • 5. Reneé  |  mei 17, 2009 om 10:32 am

    Ziet er lekker uit… wat is merguez worst?

    Beantwoorden
    • 6. lovetomakeup  |  mei 17, 2009 om 1:32 pm

      Een merguez worstje is een pittig, pikant worstje, ik denk dat ze dat in Nederland ook wel verkopen 🙂

      Beantwoorden
  • 7. Senna  |  mei 17, 2009 om 10:35 am

    Dat ziet er erg smakelijk uit en ook nog eens glutenvrij (Yey!!!).
    Ik zal dit gerecht zeker eens maken. bedankt voor de tip! x

    Beantwoorden
    • 8. lovetomakeup  |  mei 17, 2009 om 1:32 pm

      Voor de meet kan je ook glutenvrij eten eh Senne, zie website van The Bistro 🙂

      Beantwoorden
  • 9. sofie  |  mei 17, 2009 om 11:17 am

    is echt een geweldige film! Zooo schattig..

    Evi, jij moet de belgische Martha worden:) je gerechtjes zien er heeeeeeeeeeerlijk uit!

    Beantwoorden
    • 10. lovetomakeup  |  mei 17, 2009 om 1:31 pm

      Oh help Sofie, dan moet ik eerst nog een jaar in de bak zitten voor belastingontduiking 🙂

      Beantwoorden
  • 11. ais  |  mei 17, 2009 om 12:01 pm

    superlekker! joh evi ik wist niet eens dat ratatouille een gerecht was! en ik heb die film nog wel gezien hahahaah wat stom he : ) Ik ga het zeker eens maken. Jou recepten zien er altijd heeeerlijk uit : ) Alleen ik vraag me af wat een ajuin is. Is het een groente met in belgie een andere naam? Of ben ik gewoon kippig en heb je in Nederland ook ajuin-s?

    Beantwoorden
    • 12. lovetomakeup  |  mei 17, 2009 om 1:29 pm

      Ajuin is een ui, goh ik weet echt geen ander woord ervoor. Weet je nu wat ik bedoel? Anders zoek ik een foto.

      Beantwoorden
      • 13. Serena  |  mei 17, 2009 om 8:01 pm

        bedoel je mss een sjalot? of bosui?

        Beantwoorden
        • 14. lovetomakeup  |  mei 18, 2009 om 9:23 pm

          Speciaal voor jou, dus een ajuin artikel op een beautysite nog wel 🙂

          Beantwoorden
      • 15. ais  |  mei 17, 2009 om 10:30 pm

        maar, een ui gewoon een gele ui? normaal formaat? 🙂
        of een rode ui? 😀 of bosui?

        Beantwoorden
  • 16. Lieanne  |  mei 17, 2009 om 1:45 pm

    Ik wist helemaal niet dat ratatouille best simpel te maken is. Ziet er iig lekker uit!

    Beantwoorden
  • 17. Kellyy  |  mei 17, 2009 om 3:00 pm

    Ziet er lekker uit Evi!
    Snel maar s een n keer maken 🙂

    Beantwoorden
  • 18. Kerstin  |  mei 17, 2009 om 3:40 pm

    brrr, niet mijn gerecht haha, Ik hou niet van aubergine en courgette haha!

    Beantwoorden
  • 19. Nina  |  mei 17, 2009 om 7:51 pm

    Leuk! Misschien ga ik het ook eens maken. ^^

    Beantwoorden
  • 20. Kim  |  mei 17, 2009 om 7:59 pm

    Hmm het ziet er idd heel lekker uit! Evi, kan het zijn dat ik je vrijdagmiddag aan de Opera in Antwerpen heb zien wandelen?

    Beantwoorden
    • 21. lovetomakeup  |  mei 18, 2009 om 9:24 pm

      Ja dat kan idd, ik heb er even snel de metro genomen, ik had een zwart jurkje met een bruin/gouden sjaal aan, was ik dat?

      Beantwoorden
      • 22. Kim  |  mei 18, 2009 om 9:55 pm

        Ja dan was jij het! Ik kwam juist uit de metro. Als ik niet honderd procent zeker ben, stap ik nooit op mensen af:p

        Beantwoorden
  • 23. Serena  |  mei 17, 2009 om 8:02 pm

    ziet er super uit Evi! ben nu wel benieuwd naar die graphic waar je het over hebt, want kan niet iets zien of vinden op je site in de style van luipaardnet….?!

    Beantwoorden
    • 24. lovetomakeup  |  mei 18, 2009 om 9:23 pm

      Serena je hebt een bril nodig meid, van boven zie je een afbeelding van groenten met cooking en dat is de graphic gemaakt door Valerie van Luipaardnet (haar blog).

      Beantwoorden
      • 25. Serena  |  mei 18, 2009 om 11:21 pm

        HAHA! OMG! ik vond het er zo mooi en professioneel uitzien dat ik dacht dat dit rechtstreeks van zo’n kooksite afkwam, hihi! 😉 mooie graphic dus! en die van Men & Beauty is dan ook van haar? Ook zeer mooi!

        ik heb net mn eigen rubriek banner gemaakt in….jawel…PAINT! niet te geloven dat het kon, en ziet er niet eens zo gek uit 😀

        Beantwoorden
  • 26. Ioni  |  mei 17, 2009 om 9:39 pm

    Het ziet er lekker uit maar ik lust helaas geen paprika 😦

    Beantwoorden
    • 27. Britt  |  mei 18, 2009 om 6:41 am

      Mmm het ziet er idd lekker uit maar ik lust ook geen paprika :xd:

      Beantwoorden
  • 28. Nathalie  |  mei 18, 2009 om 1:40 pm

    ziet er echt super uit
    da ga ik zeker is proberen te maken:D paprika’s=lekker!

    Beantwoorden
  • 29. Katrien  |  mei 18, 2009 om 5:50 pm

    Bah, ik vind het echt voos, ik hou niet echt van paprika, maar gewoon de combinatie van alle ingrediënten vind ik vreselijk 😀

    Beantwoorden
    • 30. lovetomakeup  |  mei 18, 2009 om 9:10 pm

      Als je niet van paprika houdt, is dit idd geen gerecht voor je. Maar qua combinaties is het echt wel lekker hoor.

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Voor de leukste boeken, cd’s, dvd’s moet je bij Proxis zijn!

Contact

Heb jij een vraagje, suggestie, verzoekje of wil je gebruik maken van mijn shoppingservice, aarzel dan niet om mij een mailtje te sturen lovetomakeup@live.be, ik hoor jullie graag!

We want it:

Hot or Not

Rode lippen zijn hot in beautyland, durf jij het aan?

Populaire berichten

Pagina’s

Archief


