Kleine wasjes, grote wasjes laat maar lekker draaien

mei 15, 2009 at 7:14 am 60 reacties

Kleine wasjes, grote wasjes laat maar lekker draaien was the song of the day gisteren. Mensen die mij volgen op Twitter, weten ondertussen al dat gisterenochtend stipt om 09u30 mijn wasmachine en droogkast werden geleverd.

Het werd eens tijd dat we het zelf gingen doen. Maar hoe bevalt het me tot nu toe in het grote waslandschap?

Wel ten eerste wat heb je vet veel keuze in wasproducten, wtf? Kom je daaral aan met je al te gebrekkige kennis over wasproducten, staat er meteen een heus bomvol schap een beetje imponerend naar je terug je te grijnzen.

 Poeder, liquide vorm, wit, donker, gekleurd, met of zonder wasverzachter,noem maar op. De roze flessen trokken meteen mijn aandacht natuurlijk, oh wat zijn ze cute.

Ok ik weet het je kan het met minder, maar in het begin wil je alles volgens de regels van de kunst doen, en koop je dus zowel een wasproduct voor zwarte, gekleurde, witte en delicate was.

Maar nu kwam nog het leukste, kiezen welke wasverzachter we wouden, echt elke fles heb ik opengedraait om mijn neus er in te steken, om de geur op te snuiven.  Wat niet echt geappreciëert werd door de plaatselijke bevolking. Een vieze blik van de verkoper en een vriend  die zijn eigen dood schaamde voor mij, konden me niet tegen houden, too bad voor hem &haar.  Als ik mijn ogen dicht deed, leek het net even of ik in de perfumwinkel was, waarna je bij het ontwaken van je ogen weer pijnlijk geconfronteerd wordt met het impossante wasrek, een aantal opdringerige mensen die met hun karretje proberen te passeren. Swat back to the wasverzachter, hierbij moet ik echt mijn geur vinden. Ik vind het namelijk heerlijk als je kleren, handdoeken een zalige geur hebben.

Mijn vriend en ik kwamen dan ook niet overeen, hoe verassend kan het zijn. Gevolg nog 2 wasverzachters bij in ons karretje wat al goed gevuld stond met wasproducten. Ik koos zelf voor Sweet Tango van Robijn, een erg zoete geur, moest je van Pink Sugar of Sweetie Pie houden is dit je ding wel. En voor mijn vriend Lenor Aromatherapie Lavendel.

Next step in het proces om een eerste wasje te doen, voor je wast moet je natuurlijk je was kunnen sorteren. En heb je dus een aantal manden nodig voor je was in te doen. Hop naar de Blokker, waar we nog een droogrekje en super cute wasspelden toe voegde aan onze  behoorlijk grote wash stash.

Wasmachines check

Droogkast check

Wasproducten check

Droogrek check

Vuile was check

 

Ok ik ben er klaar voor, volle goede moed laadde ik mijn machine in, klepje dicht en nu nog de knop in draaien. HELP!!! Welk programma behoort nu bij wat? Witte was? Nee mijn trui ziet niet wit. Bonte was? Nee ik draag nooit geen bont. Kreukvrij? Graag. Vlekvrij? Tuurlijk, waarom denk je anders dat ik het was.

Voor zo’n noodsituaties schakel ik dan ook graag een hulplijn in, en wie beter dan je schoonmoeder kan je de kunst van het wassen leren. Een halfuur later had ik dan ook perfect alle knoppen onder de knie.

Mijn eerste wasje zwierde en zwaaide er lustig op los. De machine begint zelfs een beetje te trillen, wat Balou weer heel fijn vond wanneer ie er op lag. Een uur later, brak het spannende moment aan, is ie gekrompen, heb ik het juist gedaan (ik oefende natuurlijk eerst op de werkshirts van mijn vriend). De kleur en grootte was behouden, ik heb het dus goed gedaan, het roze-met-gele-strepen-en-blauwe-stippen-gevaar was geweken.

Zo gingen er uiteindelijk maar liefst 4 manden eraan vandaag, ooh yeay ik vrees al voor mijn nieuwe water en laat staan electriciteitsrekening. Tot we uiteindelijk bij de mand sokken en ondergoed belanden. Hierbij dook weer een inmens probleem op. Want wat lijken al die sokken toch allemaal op elkaar! Is dit een matchend paar? Ooh nee die lijkt toch net iets kleiner, is dit nu blauw of zwart, ah die heeft een klein streepje en deze niet. Om uiteindelijk met 6 sokken over te schieten die nergens niet bij passen.

Totaal gefrustreerd lagen mijn sokken netjes per twee, over naar stap 2, de sokkenvouwtechniek. Ook dit had ik nog nooit niet gedaan, en na talloze mislukte pogingen, schoot mijn lieve vriend me te hulp, die me aankeek met een medelijdende blik.

En zo zat mijn eerste wasdag er op, ik weet het er bestaan heus wel wat leuke artikels dan een wasartikel maar ik wou toch graag even met jullie mijn ervaring van deze historische dag delen.

Vinden jullie het trouwens leuk om een soort column te lezen? Al beschouw ik dit niet echt als een colum, daar ontbreekt me de schrijfstijl voor, eerder als juste a note.

Entry filed under: Uncategorized.

Te winnen MAC Baby Bloom Collectie

60 reacties Add your own

  • 1. Sandy  |  mei 15, 2009 om 7:28 am

    Superleuk artikel! Heb echt ontzettend gelachen!

    Van mij mogen er mee van dit soort artikels komen! 🙂

    X

    Beantwoorden
    • 2. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 9:34 am

      Oh wat lief, oke er komen nog wel eens vaker een soort van column online, ik heb wel vaker van die kritieke momenten.

      Beantwoorden
  • 3. brun  |  mei 15, 2009 om 8:02 am

    heel leuk geschreven:)

    Beantwoorden
  • 4. Eva  |  mei 15, 2009 om 8:05 am

    Haha ik vind het heel leuk geschreven, en om over je was ervaringen te lezen!

    Ik kan me helemaal in je inleven 😀

    Beantwoorden
    • 5. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 9:33 am

      Heb jj ook dezelfde moeilijkheden moeten weerstaan?

      Beantwoorden
      • 6. Eva  |  mei 15, 2009 om 1:55 pm

        Haha toen mijn ouders op vakantie waren.. drogen ben ik niet eens aan begonnen vanwege krimpangst, maar heb het lekker aan de lucht laten drogen… niet echt een optie nu haha!

        Zo te lezen gaat het jou goed af 😉

        Beantwoorden
        • 7. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 7:26 pm

          Oh mijn jeans heb ik er ook wel na 20 min. uitgehaald just in case 🙂

          Beantwoorden
  • 8. Janneke  |  mei 15, 2009 om 8:10 am

    Ik moest echt even lachen :p haha leuk geschreven!

    Beantwoorden
    • 9. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 9:33 am

      Me niet uitlachen eh janneke 🙂

      Beantwoorden
      • 10. Janneke  |  mei 15, 2009 om 10:59 am

        Nee nee maar ik zou t zelfde doen als jij haha :p

        Beantwoorden
  • 11. Mascha  |  mei 15, 2009 om 8:14 am

    Superleuk! En voor die sokken heb ik nog een oplossing voor je: bij de xenos heb je speciale clipjes om sokken ‘bij elkaar te klippen’ per twee dus, en zo gooi je ze in de wasmachine. Zo raak je nooit de andere sok kwijt omdat ze aan elkaar vast zitten. Die klipjes lijken een beetje op vissen, zijn van gekleurd plastic en kost 1 euro ofzo voor heel veel.

    Beantwoorden
    • 12. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 9:32 am

      Aah echt, wat een handige tip. Ga ik eens zoeken bij ons. Dankje Mascha!

      Beantwoorden
  • 13. Astrid  |  mei 15, 2009 om 8:27 am

    Aaah wat superleuk geschreven Evi, kheb hier echt zitten lachen! Zou ook typisch iets voor mij zijn eigenlijk haha, gelukkig hoef ik nu nog niet zelf te wassen amai!

    Beantwoorden
    • 14. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 9:32 am

      Ik ben blij dat er toch mensen zijn die het leuk vinden, ik dacht ooh nee Evi wat doe je nu toch.

      Beantwoorden
  • 15. Valerie  |  mei 15, 2009 om 8:50 am

    hehe, super! Je bent er in elk geval beter in dan ik… Bij mijn eerste was ooit ben ik er in geslaagd de hele boel alleen met wasverzachter te wassen omdat ik het waspoeder in ’t verkeerde vakje gekapt had!

    Beantwoorden
    • 16. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 9:31 am

      Ja dat was idd nog zoiets, welk bakje hoort nu bij wat. Ik zou het er gewoon opzetten is toch lekker duidelijk.
      Wel heb ik mijn schema aan de muur geplakt, zoo sexy 🙂

      Beantwoorden
  • 17. Sascha  |  mei 15, 2009 om 9:34 am

    Vind het juist wel leuke om zulke verhalen van jou te lezen, je schrijft het namelijk op een leuke en grappige manier!

    ps wat update je toch snel joh, ik kan het haast niet bijhouden lol 😀

    Beantwoorden
    • 18. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 7:29 pm

      Andere klagen over te weinig updates en jij over te weinig, het is ook nooit goed eh 🙂 Haha

      Dankje, meer artikels komen eraan!

      Beantwoorden
  • 19. Shohoda  |  mei 15, 2009 om 10:31 am

    Haha Evi, super leuk geschreven en erg herkenbaar!

    Beantwoorden
  • 20. Sarina  |  mei 15, 2009 om 10:36 am

    haha, echt geweldig geschreven 😀
    nog veel plezier met je wasmachine

    Beantwoorden
  • 21. Manon  |  mei 15, 2009 om 10:37 am

    Haha, leuk geschreven! Ik weet nog dat ik ook zo blij was dat mijn eerste wasje gelukt was! En ik bel nog steeds mama om te vragen of die roze trui bij de donkere of lichte was moet..
    Dit “Bonte was? Nee ik draag nooit geen bont.” doet me echt denken aan mij vriend, die ging een wasje draaien en kon de knop voor gekleurde was niet vinden.. Dus ik zei: dat is bonte was! Zegt hij: maar er zit toch geen bont tussen??? Alleen katoen enzo toch? AAAHHH mannen 😛

    Beantwoorden
    • 22. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 7:28 pm

      Hihi hij meende het dus echt, mannen toch!
      En bij wat hoort roze was?

      Beantwoorden
      • 23. Manon  |  mei 16, 2009 om 10:02 am

        Als het echt fuchsia-roze is gooi ik het bij donker, het kan beter afgeven op donker dan op wit is mijn redenering 😛 Bij wit gooi ik eigenlijk alleen lichtgrijs, lichtblauw en heel lichtroze, verder gaat bij mij alles bij de donkere was!

        Beantwoorden
  • 24. Manon  |  mei 15, 2009 om 10:38 am

    Oja, wat ik me nog afvraag: hoe deed je het voorheen met je was dan?

    Beantwoorden
    • 25. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 7:28 pm

      De mama van mijn vriend, waste onze was altijd heel netjes 🙂

      Beantwoorden
  • 26. Kerstin  |  mei 15, 2009 om 10:39 am

    Dit soort berichtjes vind ik ook altijd leuk om te lezen, voor de afwisseling

    Beantwoorden
  • 27. Daisy  |  mei 15, 2009 om 1:28 pm

    Leuk geschreven!

    En met ‘bonte was’ wordt ‘gekleurde’ was bedoeld, dus alles wat niet wit is! Echt bont (dierenhuid) kan niet in de wasmachine, dat moet speciaal gereinigd worden 😉

    Beantwoorden
    • 28. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 7:27 pm

      Haha Daisy het was meer als een grapje bedoelt, ik weet heus wel dat het gekleurde was is, maar waarom zetten ze het er dan zo niet op? Dat is toch een beetje moeilijk doen eh.

      Beantwoorden
  • 29. Lieke  |  mei 15, 2009 om 1:47 pm

    Ahahahahahahaahaha heeel herkenbaar dat van de wasverzachter..
    Zodra die weer eens bijna op is (Lees: ik geen twee volle flessen meer op voorraad heb) ga ik al glimlachen als ik m op mn lijstje schrijf…….. hihi

    En dan snuffel ik ook alles af! Heeeeeeeeerlijk
    Ik hou vooral van robijn! en dan de Creme amandel versie (L)

    Beantwoorden
    • 30. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 7:26 pm

      Daar ga ik eens de volgende keer aan snuffelen! Thx voor de tip!

      Beantwoorden
  • 31. lala  |  mei 15, 2009 om 2:11 pm

    Hahaha ontzettend grappig stukje.

    En qua geur, het ALLERLEKKERST is als je je was gewoon buiten hangt te drogen, maakt niet uit welk poeder/wasmiddel je gebruikt, dan ruikt je was het allerlekkerst, schoon en fris!

    Beantwoorden
    • 32. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 7:25 pm

      Nou lala, aangezien ons terras de uitlaat van een frituur heeft, lijkt me dit niet echt aangenaam 🙂

      Beantwoorden
  • 33. glamourista  |  mei 15, 2009 om 3:53 pm

    oooh geweldig zeg 😀 Ik zie mezelf ook al prossen als ik alleen woon ^^ Heel herkenbaar en supertof geschreven!

    Beantwoorden
    • 34. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 7:24 pm

      Wanneer is je grote move-out gepland?

      Beantwoorden
      • 35. glamourista  |  mei 15, 2009 om 7:53 pm

        nog geen idee wanneer ik alleen ga wonen^^ misschien ga ik na dit jaar nog verder studeren ofzo :p

        Beantwoorden
  • 36. Hanne  |  mei 15, 2009 om 5:13 pm

    haha, geweldig artikel
    en heel leuk geschreven.

    Beantwoorden
  • 37. Tjitske  |  mei 15, 2009 om 5:33 pm

    Heerlijk herkenbaar om te lezen! Ik woon nu een week op mezelf en die was zorgt toch nog voor flink wat nadenkwerk! Leggings krimpen bijvoorbeeld flink in de droger, was mijn conclusie na mijn eerste was! 😉 Erg leuk om te lezen dus ik kan alleen maar zeggen: ga zo door!

    Liefs Tjitske

    Beantwoorden
    • 38. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 7:23 pm

      Oei mijn legging mag niet krimpen hoor! Op welk programma had jij het gezet?

      Beantwoorden
      • 39. Shohoda  |  mei 15, 2009 om 8:58 pm

        Leggings kun je beter niet in de droger stoppen hoor! Aan de waslijn/wasrekje ermee!

        Beantwoorden
        • 40. lovetomakeup  |  mei 16, 2009 om 8:13 am

          Ok dankje voor de tip!

          Beantwoorden
  • 41. Kelly  |  mei 15, 2009 om 5:44 pm

    Haha leuk geschreven Evi 🙂
    Daar mag wel meer van komen ja!

    Beantwoorden
    • 42. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 7:23 pm

      Ok ik weet al een volgend onderwerp naar aanleiding van de coca cola reclame: Break up as it should it be, yeah right?

      Beantwoorden
  • 43. vivaglamx3  |  mei 15, 2009 om 6:21 pm

    Echt een leuk artikel Evi!
    Je hebt het er dan precies toch goed van af gebracht.
    Lijkt me wel leuk om zo geurtjes voor je waspoeder te kiezen, diegene die je hebt gekozen klinkt wel goed.
    Die tip geef ik hier thuis door aangezien ik me nog niet met de was bezig houd:p
    Meer van dit doort verhalen zou echt leuk zijn!
    X

    Beantwoorden
    • 44. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 7:22 pm

      Je moet er wel van houden, mijn vriend vond het een vreselijke geur, te zoet. Dus ik zou zeggen wanneer je in de supermarkt bent, ga even snel zelf ruiken 🙂

      Beantwoorden
  • 45. Hanne  |  mei 15, 2009 om 6:34 pm

    Mag ik ff iets vragen? Hoeveel keer stijl jij je haar ongeveer? xx

    Beantwoorden
    • 46. lovetomakeup  |  mei 15, 2009 om 7:21 pm

      Ik stijl het 1x, soms 2x als ik ’s avonds nog weg ga. Waarom vraag je dit Hanne?

      Beantwoorden
      • 47. Hanne  |  mei 15, 2009 om 7:43 pm

        Mijn ouders en mijn vriendinnen zeggen dat ik ermee overdrijf, mijn haar kapot maak….. Ik stijl het 3-4 keer in de week. Dusja wou eens weten of het écht veel te veel is.
        ik heb veeeeel en dik haar en krijg da echt ni in model zonder

        Beantwoorden
        • 48. lovetomakeup  |  mei 16, 2009 om 8:15 am

          Aah 3 à 4 x is toch echt niet veel, zo lang je het goed verzorgd, dus een goede cremespoeling, af en toe een serum enzo, droogt het je haar echt niet uit hoor. De meeste tangen zijn al zo gevolueert. Ik gebruik nu ongeveer een halfjaar een CHI tang en ik merk toch wel wat verschil. Maar van mijn Remington was ik ook echt super content.

          Beantwoorden
          • 49. Hanne  |  mei 17, 2009 om 10:26 am

            Dat gebruik ik allemaal, ik denk dat ik ook maar eens ga sparen voor een CHI tang. Ik heb nu een van philips, die is opzich ook wel goed. dankje x

            Beantwoorden
  • 50. Saskia  |  mei 15, 2009 om 8:08 pm

    Oh Evi, ik vind dit een superleuk artikeltje; herkenbaar en grappig. Ik kan me er in inleven, ook al kan ik intussen heel goed de was doen en ook het sorteren wat eraan voorafgaat. Je zal het wel leren, het is niet moeilijk 🙂 Hihi, echt een tof artikeltje. P.S. Ik vind de wasverzachters van Lenor goed 🙂

    Groeten van Saskia ”’

    Beantwoorden
    • 51. lovetomakeup  |  mei 16, 2009 om 8:13 am

      Die hebben we ook gehaald, de lavendel geur, erg lekker!

      Beantwoorden
  • 52. Marijke  |  mei 15, 2009 om 8:57 pm

    superleuk geschreven! 🙂 en wees gerust, het zou bij mij ook twijfelen zijn hoor! handig als je nog thuis woont, moet je je er niets van aantrekken! 😉

    Beantwoorden
  • 53. Jozefien  |  mei 15, 2009 om 9:30 pm

    hehe, heel leuk geschreven. Zulke artikels mogen blijven komen !
    X!

    Beantwoorden
  • 54. Hanne  |  mei 16, 2009 om 9:22 am

    Fantastisch geschreven!
    Echt, ik vind t superleuk 😀

    Beantwoorden
  • 55. Nele  |  mei 16, 2009 om 10:41 am

    Zoals iedereen al zei: heel leuk geschreven! Ik vrees al voor het moment waarop ik zelf mijn kleren ga moeten wassen :p

    Beantwoorden
  • 56. Lysan  |  mei 16, 2009 om 5:11 pm

    Echt super leuk! blijf ze asjeblieft maken dit soort artikels:D

    Beantwoorden
  • 57. Senna  |  mei 16, 2009 om 8:18 pm

    Ontzettend leuk artikel Evi en ik lag af en toe krom van het lachen hier. Het verhaal is me maar al te herkenbaar tot op de vriend na die graag een andere kleur verkiest dan ik!! xx

    Beantwoorden
  • 58. Kathleen  |  mei 17, 2009 om 7:29 am

    Ik verheug me al op het vervolg : “de strijk-story”, dat is pas lachen geblazen!

    Beantwoorden
  • 59. Loes  |  mei 17, 2009 om 2:50 pm

    Erg leuk geschreven, doe maar gerust vaker hoor!!

    Beantwoorden
  • 60. Serena  |  mei 17, 2009 om 7:57 pm

    ERG superleuk juist om zoiets te lezen, maakt het zo persoonlijk en je schrijft misschien niet als een profesionele journalist maar ach, het leest prettig en volgens schrijf je zoals je praat, ik vind dat een leuke schrijftstyle juist, dus ga zo door!!

    trouwens, leuk nummer he die van Trafassi, zo vrolijk. Mijn favorietjes zijn pum pum, lik maar aan mijn lolly en ding ding ding 😀

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Voor de leukste boeken, cd’s, dvd’s moet je bij Proxis zijn!

Contact

Heb jij een vraagje, suggestie, verzoekje of wil je gebruik maken van mijn shoppingservice, aarzel dan niet om mij een mailtje te sturen lovetomakeup@live.be, ik hoor jullie graag!

We want it:

Hot or Not

Rode lippen zijn hot in beautyland, durf jij het aan?

Populaire berichten

Pagina’s

Archief


