Nivea Young Wash Off

april 24, 2009 at 11:11 am 12 reacties

Wat zegt Nivea?

Werking:

De olievrije formule verijkt met oceaanmineralen:

  • reinigt zacht & verfrist, zonder de huid uit te drogen
  • verwijdert effectief vuil, olie en makeup
  • helpt onzuiverheden te voorkomen

Resultaat:

Je huid is zuiver & verfrist en voelt zacht en soepel aan.

Gebruiksadvies:

Breng aan op een vochtig gezicht, masseer en spoel af.

 

Mijn mening:

Een tijdje geleden vertrok ik op skiverlof, ik had zelf wat last van onzuiverheden in mijn gezicht. Dus ik vond het erg belangerijk om mijn huid extra te verzorgen. Op zoek naar een praktische reiniger viel mijn oog onmiddelijk op dit leuke flesje. Ik hou echt van de verpakking met die bloemetjes.

Ik weet het ik ben erg rap verleid door verpakkingen. Hebben jullie dat ook?

Met een fris lentegevoel vertrok ik gewappend met mijn nieuwe wash off naar de badkamer.

Ik verwijderde eerst grondig al mijn makeup. Daarna heb ik mijn gezicht vochtig gemaakt om een beetje wash off masserend op mijn gezicht aan te brengen.

 En AAHWIE wat begon het daar vreselijk te pikken. Echt het prikelde enorm. Ik zocht dan ook in allerijl naar een washand om het er af te halen. Mijn huid zag na het gebruik een beetje rood. Niet echt ideaal dus. Wel voelde mijn gezicht fris en proper. Tijdens deze eerst pijnlijke poging, had ik geen tijd om de geur te goed te kunnen ruiken, zo snel was ik om het er af te halen.

Ik wou absoluut dit product nog een kans geven. Want van geldverspilling hou ik niet.

Dus besloot ik om het in de ochtend nog eens een kans te geven. Met een gespannen gezicht smeerde ik voorzichtig over mijn gezicht. En wat bleek nu ging het heel goed. Het begon niet te prikken, pfft wat een opluchting.

Tijd om de geur op te snuiven, ik ruik een frisse, vrouwelijk geur die erg lekker is.

Ik nam de wash off dan ook mee op vakantie. Steeds gebruikte ik het ’s ochtends, zou het kunnen dat het aan de combinatie van de ontreiniger en de wash off lag die eerst prikkelende ervaring? Of is het een te chemische product?

Hierbij de ingrediënten: Aqua, Glycerine, Sodium, Laureth, Sulfate, Sodium, Carbomer, Ostrea, Maris Limus, Aluminum, Chlorohydrate, Sodium Methyl Cocoyl Taurate, Decyl Glycoside, Propylene Glysol, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Xanthan Gumm, Benzophennone-4, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propylparaben, Alpha Isomethylparaben, Propylparaben, Alpha Isomethyl Ionone, Citronel lol, Hexyl Cinnamal, Parfum.

Na een week, zag mijn huid er al heel wat beter uit. Ik weet niet of het kwam door de tijd of de wash off. Wel droogde het mijn gezicht een beetje uit. Ik denk dat dit product dan ook beter gezicht is voor een vettere huid.

Even de voordelen en nadelen op een rijtje zetten:

 

Voordelen:

  • Leuke verpakking
  • Fris gezicht
  • Lekkere geur
  • Praktisch om mee te nemen

Nadelen

  • Droogt uit
  • Kan soms prikken

 

Bij thuiskom greep ik toch terug snel naar mijn komkommerzeep van The Secret Garden (klik hier om mijn artikel hierover te lezen) en Angels on Bare Skin van Lush (klik hier om mijn artikel hierover te lezen). Hebben jullie dit product ook in huis? Ik ben namelijk erg benieuwd naar jullie mening!

Entry filed under: Beauty. Tags: , .

De leukste artikels van de week Site info

12 reacties Add your own

  • 1. Ioni  |  april 24, 2009 om 1:50 pm

    Oeh ik had het denk ik niet nog een keer gebruikt na het prikken en rood. Ik ben tegenwoordig wat huiveriger voor producten op mijn gezicht, zeker na wat slechte ervaringen…

    Beantwoorden
  • 2. Veur  |  april 24, 2009 om 3:11 pm

    Ik verlang terug naar de tijd dat ik dit soort producten kon gebruiken zonder uitslag te krijgen 😦

    Beantwoorden
  • 3. Gonny  |  april 24, 2009 om 4:35 pm

    Ik heb het product zelf niet en ik denk dat ik het na de eerste keer prikken al had weggegooid hihi 🙂

    Beantwoorden
  • 4. Frauke  |  april 24, 2009 om 4:45 pm

    Leuke review! Enne, hoe zet je jouw tekst zo groot/in kleur?

    Beantwoorden
  • 5. Sharona  |  april 24, 2009 om 6:11 pm

    Ja ik heb hem ook en ik gebruik hem heel vaak! Ik vind hem super

    xx

    Beantwoorden
  • 6. eliinex3  |  april 24, 2009 om 8:03 pm

    Ik heb het ook en vind het eigenlijk niet zo goed, bij mij prikt het ook, en mijn ‘onzuiverheden’ verdwijnen toch ook niet echt..

    Beantwoorden
  • 7. Caroline  |  april 25, 2009 om 8:02 am

    Hoi

    Misschien dat het een allergische reactie is op de conserveringsmiddelen. Er zitten parabenen in die dat bij een behoorlijk aantal mensen veroorzaken namelijk.
    Kan ook een combinatie zijn geweest van dingen, als je al je makeup grondig eraf gehaald hebt en daarna nog een wash gebruikt kan dat teveel van het goede zijn geweest. Daarom misschien ook wel dat je in de ochtend geen last van prikken hebt.

    Beantwoorden
    • 8. lovetomakeup  |  april 25, 2009 om 5:44 pm

      Dankje voor de uitleg, jij kent er meer van dan ik 🙂

      Beantwoorden
  • 9. irissmit  |  april 25, 2009 om 6:03 pm

    Ik heb dit product ook gehad, alleen nadat ik naar de dermatoloog ben geweest ben ik er mee gestopt. Nivea werkt wel reinigent, maar voorkomt geen onzuiverheden. Daarom ben ik over gestapt naar eerst een andere zeep, maar dat bleek mijn huid teveel uit te drogen en mag nu mijn gezicht alleen met water wassen.
    Groetjes Iris

    Beantwoorden
  • 10. liesbetv  |  april 26, 2009 om 9:01 am

    Ik heb het lang gebruikt (zo’n 2/3 jaar ofzo), maar na een tijdje was mijn huid het gewoon en werkte het totaal niet meer, je huid wordt er zoo droog van,… Vrij goed spul, alleen niet te lang gebruiken!

    Beantwoorden
    • 11. lovetomakeup  |  april 26, 2009 om 11:39 am

      Dat geldt idd met vele producten 🙂

      Beantwoorden
  • 12. Yellk  |  juni 2, 2009 om 11:40 am

    Hier heb ik ook net een stukje over schreven; Ik heb dit spul twee keer gebruikt, en nu zit mijn gezicht vol met rode, droge en jeukende vlekken!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Voor de leukste boeken, cd’s, dvd’s moet je bij Proxis zijn!

Contact

Heb jij een vraagje, suggestie, verzoekje of wil je gebruik maken van mijn shoppingservice, aarzel dan niet om mij een mailtje te sturen lovetomakeup@live.be, ik hoor jullie graag!

We want it:

Hot or Not

Rode lippen zijn hot in beautyland, durf jij het aan?

Populaire berichten

Pagina’s

april 2009
M D W D V Z Z
« Mrt   Mei »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Archief


