Wat voor type haar heb jij?

april 17, 2009 at 9:02 am 15 reacties

 

Ons haartype verschilt, daarom is het belangerijk dat je je haar verzorgt volgens het haartype dat je bent. Zo kan je aan de behoeftes van je haar voldoen. Al altijd willen weten welk haar jij hebt? Doe dan even snel deze test!

 

Vraag 1: Mijn haar is moeilijk te stylen…

A) omdat het erg dik is

B) omdat het relatief droog is

C) omdat er geen volume in zit

D) ik heb zelden last van een stylingsprobleem

 

Vraag 2: Mijn grootste haarprobleem is:

A) dat het veel natuurlijk volume heeft

B) dat het snel afbreekt

C) dat het er futeloos uit ziet

D) ik heb geen haarproblemen

 

Vraag 3: Jouw haar kan het best omschreven worden als…

A) stug, krullend of kroezend

B) stug met gespleten haarpunten

C) fijn en slap

D) normaal

 

Vraag 4: Hoe ziet jouw haar er over het algemeen uit?

A) licht glanzend, maar het pluist en kroest ook vaak

B) nogal ongezond, het ziet er dof uit

C) licht glanzend, maar het voelt slap aan

D) normaal glanzend

 

Vraag 5: Welke van de onderstaande behandelingen pas jij toe op je haar?

A) geen of een enkele toepassing van warmte d.m.v een haardroger, krultang, stijltang

B) geen of een enkele toepassing van een chemische substantie

C) frequente toepassing van warmte d.m.v een haardroger, krultang, stijltan

D) frequente toepassing van een chemische substantie.

 

JOUW ANTWOORDEN:

Vooral A   dan heb jij dik en/of krullend haar

Vooral B   dan heb jij droog en/of beschadigd haar

Vooral C   dan heb jij fijn haar

Vooral D   dan heb jij normaal haar

 

MEER UITLEG

 

Je hebt dik/krullend haar

Je haar heeft veel volume, is vaak lastig onder controle te houden en is moeilijk te stylen. Het hebben van dik en weelderig haar is voor vele van ons hét van hét is. De waarheid is dat sommige vrouwen het tegenovergestelde denken. Veel haar hebben  vraagt namelijk veel verzorging. Hierbij een paar tips:

 

  1. Dik haar heeft regelmatige verzorging nodig, ga dan ook op geregelde tijdstippen naar de kapper.
  2. Kies voor kapsels die gekenmerkt worden door lange lagen. Zo help je het volume verminderen en krijg je een gladdere look.
  3. Kijk uit voor gespleten haarpunten en hou die onder controle. Anders wordt je haar kroezig en verward.
     

Heb jij krullen? Dan heb je misschien vaak last dat het gaat kroezen, je ergste nachtmerrie. Hoe kunnen we dit temmen?

  1. Conditionen, conditionen en nogmaals conditionen. Als je de krullen vochtrijk houdt en goed gaat conditionen, dan zullen ze er glad en gezond uitzien en zal je haar beter handelbaar zijn.
  2. Blijf af van je krullen. Raak je haar niet aan tot het bijna volledig droog is. Laat het haar aan de lucht drogen (of gebruik een diffuser als je je haardroger nodig hebt) om kroezen tot een minimum te beperken. Gebruik je vingers om je haar naar wens te stylen.
  3. Schik je krullen via koele lucht uit je haardroger en maak komaf met kroes en opvliegende lokken met een beetje serum, olie of crème die je op je vingers doet en waarmee je door je krullen gaat.

Je hebt droog/beschadigd haar

Je haar heeft een tekort aan vocht, waardoor het de natuurlijke glans mist, stuig aanvoelt en erg breekbaar is. Je wilt gezond, glanzend haar en bescherming tijdens het stijlen.

  1. Bleken, kleuren, permanenten, straightenen, föhnen, warmtestyling, zon, wind, zeewater, zwembadwater en ruwe behandeling kunnen allen resulteren in haarbeschadiging. Als je haar mishandeld werd door één van deze (of andere) factoren, dan zou je volgende tips eens moeten uitproberen.
  2. Laat je haar zoveel mogelijk op natuurlijke wijze drogen, om te vermijden dat het nog méér onder spanning staat door warmtestyling.
  3. Als je toch je haardroger nodig hebt, gebruik dan een diffuser om “de luchtstroom te verzachten” en de warmte tot een minimum te beperken. Bovendien probeer je best om de luchtstroom van de haardroger weg van de hoofdhuid te richten langs de haarschacht om te vermijden dat de cuticula (schubbenlaag) gaat rechtstaan.
  4. Geef jezelf diepe conditioningbehandelingen om elasticiteit te brengen in je beschadigde lokken en om vocht te herstellen. Je zou moeten kiezen voor een conditioner rijk aan proteïnen en vochtinbrengende bestanddelen voor de beste resultaten.

 

Je hebt fijn haar

Je haar heeft niet veel volume en heeft de neiging om plat en slap lags het hoofd te hangen. Fijn haar is ongeveer de helft zo dik als normaal haar/ Je wilt meer volume.

Het lastigste aan dun haar is het gevoel dat alle volume weg is uit je kapsel. Dun haar heeft heel wat opvulling nodig om een vol en weelderig kapsel te bekomen. Volgende tips kunnen een groot verschil maken in de manier waarop je met je dunne, slappe lokken omgaat:

  1. Probeer shampoos en stylingproducten die zorgen voor volume – zoals spuiten en mousses – om lift in je kapsel te brengen. Vermijd serums, wax en pommades, want die kunnen het haar doen doorwegen.
  2. Buig je hoofd. De oude truc om je haar voorover te buigen bij het drogen, voegt heel wat volheid en volume toe. Je kan ook rollers en krultangen gebruiken om krullen en beweging te brengen in het haar.
  3. Probeer een strategische kleurtoepassing. Haarkleuring kan body toevoegen aan het haar door bijkomende substantie aan het haar zelf te geven. Bovendien kunnen zorgvuldig aangebrachte highlights het licht weg reflecteren van dun haar en er zo voor zorgen dat het haar er voller uitziet dan het in werkelijkheid is.
     

Je hebt normaal haar

Je hebt glanzend haar dat zacht aanvoelt en bovendien nog eens makkelijk te stylen is. Het haar waar iedereen jaloer op is 🙂 Dit haartype heeft niet meteen extra verzorging nodig.

 

Ik behoor zelf bij het fijne haar type, al had ik elke keer damn veel goesting om op alles  D te antwoorden 🙂 Wat is jouw haartype?

 

Met dank aan Remington en Kapselnet!

Entry filed under: Uncategorized.

BBQ Katy Perry Vs. Nicky Hilton

15 reacties Add your own

  • 1. Senna  |  april 17, 2009 om 9:46 am

    Ik heb fijn haar 😦
    Jammer, ik had liever een volle bos van het ‘normale’ haartype gehad. x

    Beantwoorden
  • 2. Hanne  |  april 17, 2009 om 12:01 pm

    Ik heb ook fijn haar 😦

    Beantwoorden
  • 3. MvrtjKelly  |  april 17, 2009 om 12:29 pm

    Ik heb ook fijn haar. Ik ken niemand die dunner en fijner haar heeft dan ik.. Zo frustrerend is dat! Ik kan echt super jaloers zijn op meiden met een mooie bos vol haar.. Maarja.. Het is niet anders 😦

    Beantwoorden
  • 4. Senna  |  april 17, 2009 om 12:34 pm

    Haha.. die drie sippe gezichtjes op een rij zien er zo grappig uit samen

    Beantwoorden
  • 5. Shohoda  |  april 17, 2009 om 1:19 pm

    Ik heb dik/krullend haar, niets mee te beginnen!

    Beantwoorden
  • 6. Ioni  |  april 17, 2009 om 3:43 pm

    Ik kom uit op A. Ik heb inderdaad dik haar maar ook ontzettend veel. Mijn probleem is vooral dat als ik iets wil doen, het door de zwaarte van mijn haar er meteen uit zakt, hoeveel zooi ik er ook in prop.

    Dus ik heb altijd hetzelfde, wel een volle bos haar met slag. Maar ik kan er dan ook verder helemaal niet meer mee dan in een staart, knot of gewoon los.

    En het is ontzettend warm!

    Beantwoorden
  • 7. Flori  |  april 17, 2009 om 4:02 pm

    Ik kom ook uit op A, dik haar! Ben heel tevreden met mijn haar, al pluist het af en toe en soms is het ook wel wat droog aan de puntjes.

    Beantwoorden
  • 8. Marlinda  |  april 17, 2009 om 4:09 pm

    Ik heb dikker haar dan gemiddeld maar het is wel aardig futloos =P
    Een ierrietant haarsoort in ieder geval!
    Kan er niks mee!

    Beantwoorden
  • 9. Anne  |  april 17, 2009 om 4:16 pm

    Ik droog/beschadigd haar, ondanks dat ik het nooit verf en altijd gewoon laat drogen. Die diffuser-tip is wel erg handig!

    Beantwoorden
  • 10. Frauke  |  april 17, 2009 om 5:15 pm

    Ik heb dik haar. Niet altijd even makkelijk om plat te krijgen ’s morgens 😦

    Beantwoorden
  • 11. Kellyy  |  april 17, 2009 om 5:35 pm

    Ik heb normaal haar! 🙂

    Beantwoorden
  • 12. MvrtjKelly  |  april 17, 2009 om 5:47 pm

    Zo te lezen is hier (bijna) niemand tevreden met haar haar! 😛

    Beantwoorden
  • 13. Hayat  |  april 17, 2009 om 8:12 pm

    Ik heb een bos vol donker, dik krullend haar (best wel kleine krullen) en de ene dag kunnen ze best goed zitten, en de andere dag zijn ze best pluizig. Ik ben er best wel blij mee, alleen ben ik soms wel jaloers als ik meiden zie met vol, stijl haar (wauw)!

    Beantwoorden
  • 14. stefanie  |  april 23, 2009 om 8:39 pm

    ik heb ook normaal haar 😀
    het enige probleem is dat ik vaak niet weet wat ik ermee kan maar gelukkig heb ik geen onhandelbaar haar 😀

    Beantwoorden
    • 15. lovetomakeup  |  april 23, 2009 om 9:11 pm

      Jij gelukzak!

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Voor de leukste boeken, cd’s, dvd’s moet je bij Proxis zijn!

Contact

Heb jij een vraagje, suggestie, verzoekje of wil je gebruik maken van mijn shoppingservice, aarzel dan niet om mij een mailtje te sturen lovetomakeup@live.be, ik hoor jullie graag!

We want it:

Hot or Not

Rode lippen zijn hot in beautyland, durf jij het aan?

Populaire berichten

Pagina’s

april 2009
M D W D V Z Z
« Mrt   Mei »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Archief


