FotoD: Soft Pigment Look

april 4, 2009 at 7:10 am 14 reacties

 

Werken met pigmenten kan soms erg moeilijk en lastig werken.Vaak valt het van je kwast af en hangen je wangen onder de oogschaduw. Wat je dus echt niet wilt. Daarom enkele tips, hoe je het best kan werken met pigmenten.

Maar wat nog leuker is je kan pigmenten ook voor meer als alleen oogschaduw gebruiken.

Enkele tips:

  • Gebruik steeds een goede oogschaduwbasis. Die zal er voor zorgen dat de pigmenten beter blijven zitten. Populair hiervoor is de Urban Decay Primer Potion , MAC Paintpot Painterly, Gosh Shadesticks. Sommige gebruiken zelf vaseline. Dit heb ik zelf nog nooit gedaan.
  • Je kan ze ook nat opbrengen. Dus je kwast een beetje bevochtigen, vooralleer je met de pigmenten gaat werken. Of gebruik maken van Mixing Medium is ook een goede tip. Dit gaat er ook voor zorgen dat de kleur feller is en het meer een metalic, satin finish heeft.
  • Om het vallende pigmenten te voorkomen, kan je een doekje onder je oog houden. Dit zal de overbodige oogschaduw opvangen. Of een andere tip is om een dikke laag poeder onder je ogen aan te brengen, die je daarna weg veegt en weg is de rondvliegende oogschaduw. Zelf doe ik eerst mijn ogen en dan mijn foundation.
  • Je kan pigmenten ook gebruiken voor op je lippen. Meng een beetje pigment met een nude kleurig of gekleurde lipgloss in een potje. En voila daar heb je je eigen samengestelde lipgloss. In je favo kleur. Ik zal hier binnekort nog eens een filmpje of foto van maken. Een andere manier is om eerst een laagje lipgloss op je lippen te doen, en vervolgens met je vinger een beetje pigment er over te doen. Blend alles goed en doe daarna nog een laagje gloss erover om het af te werken.
  • Een andere tip is om het te mengen met nagellak, zo kan je je eigen kleur maken. Ook hiervoor zal ik eens filmpje maken.
  • Met pigmenten kan je ook een sexy shinny bodylotion maken. Door simpel een beetje pigmente te mengen met je favo bodylotion. Gebruik hiervoor natuurlijk geen roos of blauwe kleur, eerder een neutrale kleur, zo geef je je decolte een beetje een boost.
  • Breng een beetje pigment aan op je kaaklijn in een streep, blend het daarna goed uit met je vinger of kwast, en je hebt een mooie highlighter.
  • Of meng het met je favoriet haarproduct (gel, wax, mouse), en geef je haar meer glans. Hierbij kan je wel wat experimenteren, zo is een subtiele blauwe glinstering erg leuk in zwart haar.

 

Zoals je ziet zijn pigmenten veelzijdiger dan je denkt. Probeer er zeker eens is een keertje iets anders met te doen.

Maar nu over naar mijn Fotod, ik ben gegaan voor een casual look, die perfect overdag te dragen is. Glanzend, maar niet te opvallend. Wat vinden jullie? Voor ’s avonds mag het best wel wat zwaarder voor mij. Dan zou ik het nat opbrengen. Ik heb de Warm Pigments van de Little Darling collectie van MAC  gebruikt. Dit is echt een aanrader om volgende eindejaarsperiode te kopen. Voor 30€ krijg je 4 pigmenten ( (Gold Dust, Gold Stroke, Melon, Gold Mode) van 2,5gr en een body glimmer ( Reflects Antique. Gold)

De pigmenten zijn kleiner dan de fulsize versie, maar nog steeds meer als genoeg. Zo kan je ook wat kleuren testen voor een lage of goedkopere prijs.

 

Entry filed under: Uncategorized.

A Double shot at Love Focaccia

14 reacties Add your own

  • 1. Jeske  |  april 4, 2009 om 7:43 am

    Wauw wat mooi! Staat je goed deze kleur;)

    Beantwoorden
  • 2. Lucie  |  april 4, 2009 om 9:45 am

    Erg mooi weer!

    Beantwoorden
  • 3. Eva  |  april 4, 2009 om 10:09 am

    heel mooi, ik hou zelf alleen niet van eyeliner maar staat je heel goed!

    Beantwoorden
  • 4. Kellyy  |  april 4, 2009 om 11:18 am

    Heel mooi!
    Mooie kleurtjes ook 🙂

    Beantwoorden
  • 5. Serena  |  april 4, 2009 om 11:19 am

    superhandige tips, ga ik ook proberen! en een hele mooie look, prachtige kleur en staat je goed!!

    Beantwoorden
  • 6. Serena  |  april 4, 2009 om 11:19 am

    oja en ik heb je getagged maar dat lees je pas als je terug bent 🙂

    Beantwoorden
  • 7. Jeske  |  april 4, 2009 om 11:32 am

    Leuke look, zou je wat filmpjes kunnen maken over die pigment tips die je geeft? Want ik ben wel benieuwd!

    Beantwoorden
  • 8. Iris  |  april 4, 2009 om 12:40 pm

    Ik heb je getagged voor de 5 producten waar je Ú tegenzegt! Kijk voor meer info op mijn site 😀

    Beantwoorden
  • 9. Dhini  |  april 4, 2009 om 1:45 pm

    Heel mooi

    Beantwoorden
  • 10. steffi  |  april 4, 2009 om 1:55 pm

    heel mooi!

    Beantwoorden
  • 11. Naomi  |  april 4, 2009 om 3:07 pm

    cool, je eigen nagelak… dat ga ik zeker een x proberen!:)

    Beantwoorden
  • 12. Losanne  |  april 4, 2009 om 3:48 pm

    Wauw, echt mooi, mij iets te glitterig, ik heb dan altijd mn hele kop als een discobal.. 😀

    Maarokee, naaise!

    Beantwoorden
  • 13. Shohoda  |  april 4, 2009 om 5:27 pm

    Mooi hoor!

    Beantwoorden
  • 14. Kimberley  |  april 4, 2009 om 8:25 pm

    misschien ligt het aan mij maar is het niet FOTD (face of the day) ivp fotod? nuja 🙂 mooie look!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Voor de leukste boeken, cd’s, dvd’s moet je bij Proxis zijn!

Contact

Heb jij een vraagje, suggestie, verzoekje of wil je gebruik maken van mijn shoppingservice, aarzel dan niet om mij een mailtje te sturen lovetomakeup@live.be, ik hoor jullie graag!

We want it:

Hot or Not

Rode lippen zijn hot in beautyland, durf jij het aan?

Populaire berichten

Pagina’s

april 2009
M D W D V Z Z
« Mrt   Mei »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Archief


