Lente in Beautyland

maart 22, 2009 at 12:00 pm 8 reacties

 

De lente is weer aangekomen in België (en in Nederland natuurlijk ook), ik heb gisteren zelfs voor de eerste keer met open dak in de cabrio rondgereden. Het was wel nogal fris (slechts 8°), dus de zetelverwarming en blazers stonden volle bak 🙂

 

Maar ook in Beautyland spotte we de eerst zonestraaltje.  In dit artikel bespreek ik de trends voor deze lente. In de loop van de week vertel ik je meer over de musthave’s, leuke lente collecties, lente beauty schoonmaak en celebs gespot met een lentelook.

Deze lente draait alles rond een healthy glow. Heel mooi en natuurlijk dus. Hoe kan je deze felbegeerde look het best creëeren? Wel ik leg het je stap voor stap uit.

 

  • Foundation:

Ik weet minerale poederfoundation is hot in beautyland. Maar denk eraan deze droogt je huid enorm uit. Na de winter hebben wel meer mensen last van een schilferige huid. Mijn tip laat de poederfoundation ff aan kant liggen, en gebruik weer een tijdje vloeibare foundation.

Tegen de zomer zal je huid dan weer helemaal in vorm zijn. Want dan is een poeder heerlijk makkelijk.

Ook heb je vloeibare minerale foundation. Je hebt van MAC de Mineralize Satinfinish en van Gemey heb je er ook één. Of maak hem gewoon zelf met een beetje dagcreme en poeder.

 

 

Wil je nog meer glow op je gezicht dan kan je onder je foundation nog een vloeibare highlighter gebruiken, zoals de Eyeko 3 in 1 cream of de Strobe Cream van MAC.

 

Of  je hebt natuurlijk ook de meer gekende poeder highlighter (zoals een MSF van MAC), die gebruik je boven je foundation. Een highlighter wordt steeds aangebracht op je jukbeenderen.

 

  • Shimmering Eyeshadow

 

Glanzende oogschaduw zijn hot op dit moment. Pigmenten zijn hiervoor ideaal geschikt, ze hebben een mooie glans en bevatten veel pigment. Glanzend hoeft niet perse opvallend te betekennen. Ik heb gisteren ook een vrij casual gedaan met pigmenten. De fotod volgt later. Pigmenten hoeven niet perse van MAC ofzo te zijn, want er zijn tegenwoordig heel veel merken die pigmenten verkopen. Zoals GOSH, Cartrice, NYX, MAD Minerals, enz. Zelf vind ik pigmenten niet zo eenvoudig in gebruik. Misschien ook omdat ik bijna altijd vaste oogschaduw gebruik, uit gemakzucht. Ik maak hier later nog een How to apply artikel over, en natuurlijk ook een filmpje.

 

 

 

  • Metallic Lipgloss

 

 

Natuurlijk kan de glowy look niet zonder glanzende lippen. Mij zie je tegenwoordig niet meer zonder lipgloss. Ik ben er verslaafd aan. Vooral brons en goudtinten zijn hot, ze geven je een sensuele look. Nu maar hopen dat wanneer je iets aanraakt het ook in goud zal veranderen 🙂 Naast dit vind je ook de girly roze tinten.

 

  • Cream Eyeshadow

 

Cream Eyeshadow heeft lang in de vergeethoek gelegen, althans bij mij toch. Maar deze lente is ie helemaal back to the top. Cream eyeshadows zorgen weer voor die glanzende look. Bovendien creasen ze ook minder als gewone oogschaduw. Ik gebruik het zelf  soms als oogschaduwbasis. Maar je kan het dus ook als gewone oogschaduw dragen, het geeft je look net dat extra’tje.

 

  • Nagellak

 

Verzorgde nagels zijn nog een lentetrend, maar geldt dit niet altijd? Deze lente zien we leuke pastel kleuren. Ik heb zelf ook onlangs 2 paarse nagellakjes gekocht. En ja zoals jullie kunnen raden, komt hierover later een artikel.

Daarnaast vind je ook weer leuke roze en rode tinten. Aah alles kan natuurlijk.

 

Maandag een update over de musthave’s! Fijne zondag.

Entry filed under: Make-up, Uncategorized. Tags: .

Filmpje: Balou Sugar Sweet Collectie van MAC

8 reacties Add your own

  • 1. Mri.  |  maart 22, 2009 om 12:29 pm

    Volgens mij heb je nog veel (&leuke!) artikels voor ons in petto zo te zien , super!

    Beantwoorden
    • 2. lovetomakeup  |  maart 22, 2009 om 7:11 pm

      Ik hoop het 🙂

      Beantwoorden
  • 3. Saskia  |  maart 22, 2009 om 2:14 pm

    Ik hou van al die kleurtjes van nagellak. Ik kan er (ook in de winkel) echt van genieten 🙂

    Beantwoorden
  • 4. nesrine  |  maart 22, 2009 om 2:18 pm

    heel handig stukje en wat die oogschaduw betreft vind ik het ook niet zo eenvoudig om ermee te werken
    heb veel liever vast 🙂

    Beantwoorden
  • 5. Hayat  |  maart 22, 2009 om 9:12 pm

    Leuk en handig artikel!

    Beantwoorden
  • 6. Sabine_x  |  maart 22, 2009 om 9:15 pm

    Nice!!

    Beantwoorden
  • 7. Eef  |  maart 24, 2009 om 4:41 pm

    stila en dior vind ik echt prachtig. ik houd niet zo van die kermiskleuren van gosh bijvoorbeeld.. draag ik nou echt nooit!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Voor de leukste boeken, cd’s, dvd’s moet je bij Proxis zijn!

Contact

Heb jij een vraagje, suggestie, verzoekje of wil je gebruik maken van mijn shoppingservice, aarzel dan niet om mij een mailtje te sturen lovetomakeup@live.be, ik hoor jullie graag!

We want it:

Hot or Not

Rode lippen zijn hot in beautyland, durf jij het aan?

Populaire berichten

Pagina’s

Archief


