Pasta Norma

maart 19, 2009 at 9:42 am 28 reacties

Pasta Norma is een klassiek Siciliaans Pastagerecht uit het boek ‘Jamie’s Italië’ van Jamie Oliver. Ik ben echt gek op dit simpele maar smaakvol gerecht.

 

Wat heb je nodig?

  • 2 grote stevige aubergines
  • Olijfolie
  • 1 Spaanse peper
  • 6 tenen look (4 indien je niet zelf de tomatensaus maakt)
  • Een grote bos verse basilicum
  • 1el gedroogde oregano
  • 1 kg tomaten of 2 blikken van 400g gepelde tomaten
  • 2 ajuinen (indien je zelf tomatensaus maakt)
  • 450gr gedroogde spaghetti
  • 150 gr parmezaan

 

 

Bak de ajuin en look even kort aan. Voeg hierbij de tomaten in blokjes gesneden. Ik ontvel zelf de tomaten niet, omdat ik het zo’n prutswerk vind. Ik mix het liever en dan even zeven, en dan ben je ook van die velletjes vanaf.

Voeg hierbij een klein beetje rode wijnazijn, en laat het een 20 min. pruttelen. Kruid af met peper en zout.

 

 

En zo ziet de saus eruit na 20 min te hebben ingekookt.

 

 

En hier is ze gemixt en gezeefd, en dan heb je een mooie glade saus. Mocht je geen tijd hebben om zelf saus te maken, kan het gerecht ook gewoon met tomaten uit blik. Zo heb ik het zelf ook al een paar keer gemaakt, en was het ook heerlijk.

 

 

Snij de aubergines in de lengte in aantal plakken, zoals je op de foto links ziet.

Vervolgens snij je die in repen, die je dan nog eens in twee doet, want anders heb je te lange stukken. Ze mogen ongeveer even groot zijn als een vinger.

 

Zet een grote pan met antibaklaag op het vuur en giet er een beetje olie in. Bak de aubergines in twee porties en doe er als het nodig is nog wat extra olijfolie bij. Schud de pan zo dat de aubergines overal een vettig laagje krijgen en bestrooi ze met oregano. Hierdoor zal de smaak van de aubergines echt heerlijk (laat staan de geur 🙂 ).

Keer de stukken om met een tang en laat ze aan alle kanten goudbruin bakken. Schep de eerste lading als die klaar is op een bord en ga verder met de rest.

 

 

Zo moeten ze eruit zien. Deze foto in in een bordje getrokken, want ik kreeg in de pan steeds te veel rook op mijn lens.

 

 

Als alle aubergines gebaken zijn, kan de eerste lading er weer bij in de pan. Zet het vuur lager. Doe er een Spaans pepertje, 4 fijngesneden teentjes look, en wat basilicum steeltjes bij. Roer goed in de pan, zodat alles gelijkmatig bakt.

Voeg je tomatensaus of tomaten uit blik (deze kan je best even mixen, dan heb je niet zo’n grote stukken). Laat dit alles 10 tot 15 min pruttelen. (Of in mijn geval tot wanneer je een kortsluiting hebt 🙂 )

 

 

Scheur de helft van de basilicumblaadjes in stukjes en roer ze door de saus.

Kook de pasta, maar hou bij het afgieten nog een beetje kookvocht over. Doe je pasta terug in de pot met het beetje kookvocht. Doe hierbij de Norma-saus en zet terug even op het vuur.  Meng alles even goed door elkaar.

 

Zo je bent klaar om uit te scheppen, werk elk bord af met parmezaan en basilicum. Echt heerlijk dit.

 

Entry filed under: Recepten. Tags: , , , .

Winnaar verjaardagswens Lush Paascollectie

28 reacties Add your own

  • 1. Kim  |  maart 19, 2009 om 11:03 am

    Ziet er lekker uit. Jammer dat mijn vriend geen aubergines lust.

    Beantwoorden
    • 2. lovetomakeup  |  maart 19, 2009 om 3:53 pm

      Heel jammer, ik vind aubergines echt lekker.

      Beantwoorden
  • 3. Ioni  |  maart 19, 2009 om 12:11 pm

    Ziet er goed uit! Ik kopieer het naar mijn kookschrift 😀

    Beantwoorden
    • 4. lovetomakeup  |  maart 19, 2009 om 3:52 pm

      Ik ben wel eens benieuwd naar die kookschrift 🙂

      Beantwoorden
  • 5. Jeske  |  maart 19, 2009 om 1:55 pm

    Hmm ziet er echt heerlijk uit! (En dat zeg ik terwijl ik eigk helemaal niet van spaghetti houdt:$:P)

    Beantwoorden
    • 6. lovetomakeup  |  maart 19, 2009 om 3:51 pm

      Ik ben zot op alle pasta’s!!

      Beantwoorden
  • 7. Lala  |  maart 19, 2009 om 3:07 pm

    Is ajuin hetzelfde als ui??

    Recept klinnkt heerlijk ga het zeker uitproberen!!!

    Beantwoorden
    • 8. lovetomakeup  |  maart 19, 2009 om 3:51 pm

      Ja dat is hetzelfde 🙂

      Beantwoorden
  • 9. Sabine_x  |  maart 19, 2009 om 3:11 pm

    Oeeh, looks delicious!

    Beantwoorden
    • 10. lovetomakeup  |  maart 19, 2009 om 3:49 pm

      En dan heb je het nog niet geproefd 🙂

      Beantwoorden
  • 11. Kellyy  |  maart 19, 2009 om 4:16 pm

    Mmmm dat ziet er echt lekker uit!
    Ga ’t snel een keer maken!
    Khou zoiezo wel van pasta’s 😛

    Beantwoorden
    • 12. lovetomakeup  |  maart 19, 2009 om 7:55 pm

      Wel laten weten eh wanneer je het hebt gemaakt eh 🙂

      Beantwoorden
  • 14. Lizzy  |  maart 19, 2009 om 4:27 pm

    Hmm ziet er goed uit, zal mama dit aanraden als ze niet weet wat ze moet koken!

    Beantwoorden
    • 15. lovetomakeup  |  maart 19, 2009 om 7:54 pm

      Je moet je mama aanraden om ook eens naar deze site te surfen 🙂 Ik zal regelmatig recepten posten.

      Beantwoorden
  • 16. Senna  |  maart 19, 2009 om 5:21 pm

    Dat ziet er weer erg smakelijk uit! Ik heb onlangs ook een aantal gerechten die ik gemaakt heb op video gezet en zal ze misschien binnenkort eens uploaden naar mijn log. Je pasta gerecht zit er heerlijk uit. Ik vind het overigens ook altijd lekker om wat pijnboompitten toe te voegen, garneert ook mooi naar mijn idee. xx

    Beantwoorden
    • 17. lovetomakeup  |  maart 19, 2009 om 7:53 pm

      Ik ben ook zot op pijnboompitjes, zeker geroosterd, maar om één of andere reden vind ik het hier niet zo goed bijpassen.
      Ik ben heel benieuwd naar jou recepten. Zeker omdat het glutenvrij is, zijn het dan minder caloriëen?

      Beantwoorden
      • 18. Senna  |  maart 19, 2009 om 9:02 pm

        Klopt, ik rooster de pitjes ook altijd eerst voordat ik ze over mijn gerecht strooi. Wellicht passen de pitjes niet bij dit gerecht omdat de saus op tomaten basis is en dat het geheel net iets te matig wordt? Ik vind het zelf altijd wel leuk om te koken en nieuwe dingen uit te proberen. Mijn vriend vind het altijd grappig dat ik hel erg let op de presentatie (ik kijk het graag af van de professionals wanneer we buitenshuis eten) terwijl hij daar helemaal niet van is. Als het maar smaakt; een typische man 😉 Ik zal eens kijken of ik kan uitvogelen hoe je filmpjes kunt opladen en er eens wat plaatsen. Glutenvrij wil overigens niet per definitie zeggen dat het minder calorieën bevalt. Sinds ik aan een gv dieet zit moet ik helaas heel erg op mijn calorieën inname letten terwijl ik voorheen alles kon eten zonder een grammetje aan te komen (ohhh waarom moest mijn Utopia mij afgenomen worden.. haha). Dus nu moet ik net als ieder ander sporten, sporten, sporten.. xx

        Beantwoorden
        • 19. lovetomakeup  |  maart 20, 2009 om 10:55 am

          Ik wil die profesionele look wel eens nader bekijken 🙂

          Beantwoorden
  • 20. Elien  |  maart 19, 2009 om 5:32 pm

    Jammie! Ik krijg er zo al zin in! 🙂

    Beantwoorden
  • 21. sofie  |  maart 19, 2009 om 5:36 pm

    Mmmmmm ik ben dol op pasta én op aubergines!!!! Njammieeeeeeeee

    Beantwoorden
    • 22. lovetomakeup  |  maart 19, 2009 om 7:51 pm

      Ik ook, daarom eet ik deze ook zo graag 🙂

      Beantwoorden
  • 23. Hayat  |  maart 19, 2009 om 9:42 pm

    lijkt me echt superlekker!

    Beantwoorden
  • 24. Lysan  |  maart 19, 2009 om 10:21 pm

    nog nooit een berichtje achtergelaten, en dat terwijl ik je site volg vanaf ongeveer ’t eerste uur!
    Dit zag er zooooo lekker uit, dat ik dr wel één moest plaatsen
    ga het gauw eens maken!

    Beantwoorden
    • 25. lovetomakeup  |  maart 20, 2009 om 10:57 am

      Haha heel lief, laat me weten wanneer je hem maakt?

      Beantwoorden
  • 26. Wendy  |  maart 19, 2009 om 10:40 pm

    Thx Evi voor dit recept! Lijkt me heerlijk 😀 Hopelijk kan ik dit binnenkort zelf uitproberen =D

    Beantwoorden
    • 27. lovetomakeup  |  maart 20, 2009 om 10:58 am

      Zeker doen, dat wordt smullen!

      Beantwoorden
  • 28. Evelien  |  maart 20, 2009 om 9:50 am

    Ziet er lekker uit!! 😀 en erg gezond volgens mij 😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Voor de leukste boeken, cd’s, dvd’s moet je bij Proxis zijn!

Contact

Heb jij een vraagje, suggestie, verzoekje of wil je gebruik maken van mijn shoppingservice, aarzel dan niet om mij een mailtje te sturen lovetomakeup@live.be, ik hoor jullie graag!

We want it:

Hot or Not

Rode lippen zijn hot in beautyland, durf jij het aan?

Populaire berichten

Pagina’s

Archief


