Gehaktschotel met courgette

maart 6, 2009 at 6:50 am 8 reacties

Vaak heb ik geen idee wat ik nu weer ga koken, op die inspiratieloze dagen, (die jammer genoeg steeds vaker voorkomen), maak ik graag beroep van Smulweb.

Smulweb is een Nederlandse site boordevol lekkere, simpele en leuke gerechten. De zoekfunctie werkt heel handig. Zo kan je bijvoorbeeld ingeven wat je nog in je koelkast hebt liggen, en zoekt de computer een geschikt recept voor je.

Ook heb je dagelijks een suggestie menu.

Dit gerecht komt ook van smulweb, en ik deel het graag met jullie. Ik heb hier ongeveer 15min. over gedaan, inclusief foto’s trekken. Het is een super lekkere ovenschotel. Ik denk dat gehaktschotels iets typisch Nederlands is, naar mijn weten is het niet zo populair in België. Maar dit vind ik wel ovenheerlijk

 

Wat heb je nodig?

  • 600 gram gemengd gehakt
  • 2-3 eetlepels boter
  • 2 uien, fijngehakt of in plakjes gesneden
  • 2 knoflookteentjes, fijngehakt of in plakjes gesneden
  • 1 struik selderijstengels, gewassen en in eetbare stukjes gesneden
  • zout, peper uit de molen
  • 1 snufje nootmuskaat
  • 1 snufje cayennepeper
  • 1 eetlepel geplukte majoraan
  • 1 eetlepel paprikapoeder
  • 200 ml groentenbouillon
  • 200 ml room
  • 2 courgettes, gewassen en in plakken gesneden
  • 250 gram kerstomaatjes, gehalveerd
  • 250 gram mozzarellakaas, in plakken gesneden
  •  

    Bak het gehakt met een beetje boter in de pan, voeg hierbij de gesneden ui en look. Voeg daarna de selder erbij. Aangezien ik niet zo zot ben op selder gebruik ik zelf maar een paar stengels.

    Kruid alles af met cayennepeper, peper, zout, paprikapoeder en nootmuskaat.

     

    Voeg daarna de room en groentebouillon bij het gehakt. Laat dit ongeveer 6 à 8 minuten pruttelen.

     

    Doe vervolgens een laag gehakt in de ovenschotel, daarna een laagje courgette en een laagje kerstomaatjes. Herhaal dit vervolgens nog eens.

    Werk af met de verkuimelde mozzarella vanboven. Ik heb er ook wat parmezaan kaas over gedaan.

    Zet het 25-30 minuten in de oven, en klaar ben je om te smullen. Hoe simpel kan het zijn 🙂

     

    Btw Senna ik denk dat dit glutenvrij is.

    Entry filed under: Recepten. Tags: , .

    Stel je vraag Selmark

    8 reacties Add your own

    • 1. Senna  |  maart 6, 2009 om 9:38 am

      Wat ben je toch een lieverd om ook weer aan mij te denken! 🙂 Het ziet er wederom ovenheerlijk uit en ik ga dit zeker uitproberen dus binnenkort met foto’s op mijn log te aanschouwen. xx

      Beantwoorden
    • 2. lovexit  |  maart 6, 2009 om 3:33 pm

      Hmm dit ziet er erg lekker uit, lijkt wel een beetje op zown ovenschotel met gehakt,prei en aardappelen:P.

      Beantwoorden
    • 3. Celine  |  maart 6, 2009 om 3:37 pm

      Jammie! Maar ik lust geen selder, zou daar prei bijdoen.
      http://www.evelienkooktlekker.be/#home is ook een leuke kookblog!

      Beantwoorden
      • 4. lovetomakeup  |  maart 6, 2009 om 4:10 pm

        Hele leuke tip, die ga ik zondag eens rustig bekijken 🙂

        Beantwoorden
    • 5. Shohoda  |  maart 6, 2009 om 5:18 pm

      Leuke afwisseling met de recepten zo!

      Beantwoorden
    • 6. Jeske  |  maart 6, 2009 om 10:15 pm

      Ziet er lekker uit, al hou ik niet van courgette. Maar smulweb is inderdaad ideaal

      Beantwoorden
    • 7. Kellyy  |  maart 7, 2009 om 4:52 pm

      Mmmm ziet er lekker uit!
      Zelf verzonnen dat recept?

      Beantwoorden
      • 8. lovetomakeup  |  maart 7, 2009 om 9:54 pm

        Nee van smulweb, ik kan niet meer zonder 🙂

        Beantwoorden

    Geef een reactie

    Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


    Voor de leukste boeken, cd’s, dvd’s moet je bij Proxis zijn!

    Contact

    Heb jij een vraagje, suggestie, verzoekje of wil je gebruik maken van mijn shoppingservice, aarzel dan niet om mij een mailtje te sturen lovetomakeup@live.be, ik hoor jullie graag!

    We want it:

    Hot or Not

    Rode lippen zijn hot in beautyland, durf jij het aan?

    Populaire berichten

    Pagina’s

    Archief


