Canneloni

maart 1, 2009 at 7:27 am 74 reacties

Ik heb echt een voorliefde voor ovenschotels. Vandaag deel ik graag met jullie mijn Canneloni recept. Super lekker en zeer snel klaar. Dit heb ik op 20min. gemaakt, inclusief de foto’s trekken.

Het leuke aan een overnschotel is dat je hem ’s avonds nog enkel in de oven moet stekken, en je er niet meer druk om maken. Je kan gewoon lekker bij het gezelschap gaan zitten wanneer je een eten’tje hebt.

Of in mijn geval wanneer je vriend onregelmatige uren heeft, is dit ook een goede oplossing.

 

Wat heb je nodig?

 

  • Een pak verse spinazie
  • 200 gram ricotta
  • Pakje canneloni
  • 1 bol mozarella
  • 1 blik tomatenblokjes
  • 2 tenen knoflook
  • groene pesto
  • oregano
  • 100gr parmezaan
  • 200gr pijnboompitjes
  • peper en zout

 

 

Fruit een teentje look in de wokpan, voeg er flink wat oregano bij.  Klop je pijnboompitjes fijn, doe ze dus in een handdoek en klop er met een fles of deegrol op. Je kan ze natuurlijk ook snijden. Voeg je pijnboompitjes bij de look, en laat ze even bakken. Voeg daarna de spinazie erbij. Het lijkt veel, maar door de warmte schiet er daarna eigenlijk nog maar een klein beetje over.

 

 

Ik zei toch dat het weinig wordt 🙂 Ik had nu geen pijnboompitjes want die waren op.

 

 

Meng de spinazie met de ricotta en voeg er 50gr parmezaan bij. Werk af met peper en zout en meng alles tot een glad geheel.

 

 

En dan nu het kliedergedeelte het vullen van de canneloni. Ik gebruik buisjes die je zo in de supermarkt kan kopen. Ik kook ze ook niet eerst in water, want dan zijn ze veel moeilijker om te vullen. Nu zijn ze stevig, en is het rap gevuld. Ze moeten enkel wat langer in de oven.

Dit is mijn vultechniek, neem een theeleper en neem een grote schep. Duw het zo diep als je kan met de achterkant van je leppel. Vul zo de hele caneloni. Leuk om met kinderen te doen dus 🙂

 

 

Zo moet ie er dus uitzien, vul zoveel canneloni’s als je kan met je mengsel.

 

 

En dan nu de tomatensaus. Kuis je wok even uit, of neem een andere pan. Fruit weer een teentje look. Voeg er een el pesto bij en 200 ml water. Breng dit aan de kook, en laat ongeveer 10 minuten pruttelen. Voeg op het einde peper en zout toe en nog een beetje pesto.

 

 

Laat je saus niet te ver inkoken, want je hebt voldoende nodig om je canneloni’s te  bedekken.

 

 

Voeg de rest van de parmezaan kaas en de verkruimelde mozzarella erover. Lees op de verpakking van je canneloni hoe lang ze in de oven moeten staan. Bij mij is dit 40 min. op 180°.

 

 

En het eindresultaat, super lekker, heerlijk eenvoudig en niet duur. Als de mozzarella nog meer verkruimeld dan heb je een mooiere kaaslaag. Maar dit is de snelle variant 🙂

Laat je me  het weten als jij het ook gaat maken?

Entry filed under: Recepten. Tags: , , .

Style Warrior Collectie MAC Filmpje: Review Scrub + Whip Soy Souffle

74 reacties Add your own

  • 1. Dhini  |  maart 1, 2009 om 10:40 am

    Ziet er lekker uit. Yummie

    Beantwoorden
  • 2. valerie  |  maart 1, 2009 om 10:49 am

    ziet er leuk/lekker uit :D!

    Beantwoorden
  • 3. Ioni  |  maart 1, 2009 om 10:53 am

    Ik hou ook van gerechten uit de oven! Deze ken ik nog niet en ziet er heerlijk uit. Ik heb ‘m meteen opgeslagen in mijn kookschriftje 😀

    Beantwoorden
    • 4. lovetomakeup  |  maart 1, 2009 om 4:01 pm

      Ik heb ook een kookschrifje, zo handig daar schrijf of plak ik van alles in.
      Laat het me weten wanneer je hem maakt?

      Beantwoorden
      • 5. Ioni  |  maart 1, 2009 om 5:13 pm

        Ik ga ‘m eind maart maken want dan ga ik bij mijn broer logeren (die gaat op vakantie). Mijn kleine broertje lust niks nieuws dus hier kan ik nooit iets uitproberen 😦

        Beantwoorden
  • 6. Alana  |  maart 1, 2009 om 11:00 am

    Het ziet er echt jammie uit !

    Beantwoorden
  • 7. Senna  |  maart 1, 2009 om 11:41 am

    Voordat ik een glutenallergie had maakte ook ik wel eens Canneloni. Mijn vulling was wel wat anders dan deze. Vandaag staat er voor mij voor het eerst sinds 2,5 jaar weer lasagne op het menu (wat heb ik dat gemist!) sinds ik gisteren glutenvrije lasagne vellen heb gevonden. Misschien bestaat er ook wel een Canneloni variant? Als dat zo is ga ik zeker jouw recept proberen het ziet er namelijk yummie uit! xx

    Beantwoorden
    • 8. lovetomakeup  |  maart 1, 2009 om 4:02 pm

      Jakkes een glutenallergie is niet leuk. Je moet echt super hard letten op wat je eet. Hoe doe je dat op restaurant?

      Veel plezier met de lasagne, zal vast supper smaken!

      Beantwoorden
      • 9. Senna  |  maart 1, 2009 om 5:36 pm

        Glutenallergie is inderdaad echt balen! Mijn bf (de arme schat) probeert zoveel mogelijk solidair te zijn met mij en heeft voor het grootste deel de gluten ook opgegeven. Zo lief! Uit eten is altijd wel lastig inderdaad. Meestal bel ik even vooruit naar het restaurant om niet voor verassingen te staan. Mijn ervaring is dat ze bijna overal wel visgerechten serveren die ook smakelijk zijn. Mijn lasagne gerecht is uitgesteld tot morgen. Ik zal foto’s maken en ze posten. Nu maar hopen dat het er net zo smakelijk uit ziet als jouw gerecht!! Xx

        Beantwoorden
        • 10. lovetomakeup  |  maart 1, 2009 om 5:42 pm

          Dat is echt super lief van hem, want het is echt geen simpel dieet. Gelukkig lust je dan nog vis, hier heb ik ook nog een paar lekkere gerechtjes voor. Post ik binnekort wel eens.

          En ik heb nog een ovenshotel klaar staan met foto’s, die denk ik glutenvrij is.

          Beantwoorden
          • 11. Senna  |  maart 1, 2009 om 9:37 pm

            Hij is heel lief voor me zoals het hoort toch 😉 Wat betreft je ovenschotel ben ik heel benieuwd. Ik moet soms erg mijn best doen om weer wat nieuws te bedenken om het toch een beetje af te wisselen en leuk te houden. Xx

            Beantwoorden
            • 12. Kim  |  maart 2, 2009 om 11:00 am

              Je zou die lasagnevellen kunnen gebruiken als je geen glutenvrije buisjes vindt. Ff vulling opleggen en dichtrollen, vastzetten met een reepje prei oid.

              Beantwoorden
  • 13. Bar  |  maart 1, 2009 om 11:48 am

    Oh jammie dit moet ik zeker gaan maken…ziet er heerlijk uit, ben dol op pasta

    Beantwoorden
  • 14. Celine  |  maart 1, 2009 om 12:44 pm

    Dat ziet er echt heel lekker uit! Kookupdates zijn altijd fijn. In de Delhaize vind je ook zakjes geraspte mozzarella, misschien handig voor de kaaslaag hier 🙂

    Beantwoorden
    • 15. lovetomakeup  |  maart 1, 2009 om 4:03 pm

      Wat een handige tip, ik hoop dat ze dat in onze Delhaize ook hebben. Ik ga er morgen naar kijken!

      Beantwoorden
  • 16. Saskia  |  maart 1, 2009 om 2:47 pm

    Jaja, je bent stiekem een echte keukenprinses 😀

    Beantwoorden
    • 17. lovetomakeup  |  maart 1, 2009 om 4:03 pm

      Euh niet echt ik ben eerder een boer in de keuken 🙂

      Beantwoorden
  • 18. Kellyy  |  maart 1, 2009 om 4:24 pm

    Ziet er echt superrrr lekker uit!
    Krijg er echt honger van, en ga t zeker een keer maken 🙂

    Beantwoorden
  • 19. fashfriend  |  maart 1, 2009 om 4:42 pm

    Ik maak m meestal anders klaar, maar vooral omdat er in de variant die je hier aanbiedt geen vlees zit ga ik m ook eens proberen. Ziet er in ieder geval supersmakelijk uit. Kijken of ik mijn special friend kan verrassen

    Beantwoorden
    • 20. lovetomakeup  |  maart 1, 2009 om 5:00 pm

      Nu ben ik benieuwd naar hoe jij ze maakt? 🙂
      Met gehakt en tomaat?

      Beantwoorden
      • 21. Senna  |  maart 1, 2009 om 5:38 pm

        zo maakte ik ze in elk geval wel, met gehakt en tomaat. Ook best smakelijk.

        Beantwoorden
        • 22. lovetomakeup  |  maart 1, 2009 om 5:43 pm

          Ja is ook lekker, maar laat me een beetje te veel aan spaghetie (ooh en dit woord schrijf ik altijd fout) denken 🙂

          Beantwoorden
  • 23. Kellyy  |  maart 1, 2009 om 5:57 pm

    Hoe maak je de tomatensaus eigenlijk?
    Of pak je zo’n kant en klaar potje?
    Wil t morgen maken namelijk!

    Beantwoorden
    • 24. lovetomakeup  |  maart 1, 2009 om 6:01 pm

      Aangezien dit de snelle versie is, gebruik ik gewoon een blikje tomatenblokjes 600ml. Maar je kan het natuurlijk ook zelf maken, dan zal het nog lekkerder zijn. Maar zorg dat je saus dan dik genoeg is.

      Beantwoorden
  • 25. suzieblue  |  maart 1, 2009 om 6:11 pm

    dit ziet er goddddelijk uit!!

    Beantwoorden
  • 26. Jeske  |  maart 1, 2009 om 7:05 pm

    Hmm ziet er echt super lekker uit! Hier in nl hebben ze ovendagschotel, dat is met aardappels,gehakt en zo’n sausje eroverheen (ook in andere varianten, maar dit is mijn favoriet) is echt super lekker:D!

    Beantwoorden
    • 27. lovetomakeup  |  maart 1, 2009 om 7:54 pm

      Ja dat is zo iets typisch nederlands denk ik 🙂
      In België eten we dat niet zo vaak.
      Ik heb ook onlangs zo’n hollandse gehaktschotel gemaakt, en het was lekker.

      Beantwoorden
      • 28. Jeske  |  maart 1, 2009 om 10:42 pm

        Wat ik ook echt super lekker vind is zelfgemaakte lasagne of zelfgemaakte pizza!

        Beantwoorden
        • 29. lovetomakeup  |  maart 2, 2009 om 7:08 am

          Hier van zal ik mijn recept ook eens posten.

          Beantwoorden
  • 30. Siham  |  maart 1, 2009 om 7:33 pm

    OMG het water loopt me in de mond! Heerlijk!
    Jammer genoeg heb ik momenteel geen oven , maar zodra ik die weer heb is dit 1 van de eerste recepten die ik ga uitproberen!

    Beantwoorden
  • 31. Siham  |  maart 1, 2009 om 7:34 pm

    Oh ja, misschien wil je wel vaker zulke artikels (stap voor stap receptjes) plaatsen?
    Ik vind ze in ieder geval g e w e l d i g!!!

    Beantwoorden
    • 32. lovetomakeup  |  maart 1, 2009 om 7:49 pm

      Tuurlijk wil ik dat. Ik heb nog twee gerechten klaar staan, maar weer oven gerechten. Ik post binnenkort een pan gerecht 🙂

      Beantwoorden
  • 33. Siham  |  maart 1, 2009 om 8:33 pm

    Superrr! Was al weg van je blog, maar nu mag je me officieel dopen tot een fan!

    Beantwoorden
  • 34. lieke  |  maart 1, 2009 om 10:30 pm

    HEEEEEERLIJK!
    Ik heb em geprobeerd ,ook zonder de pitjes want die hadden ze niet meer, maar het was heeeeel lekker!

    🙂

    Beantwoorden
    • 35. lovetomakeup  |  maart 2, 2009 om 7:09 am

      Ooh wat fijn dat je hem hebt gemaakt. Makkelijk toch en zo lekker. Het is eens iets anders 🙂

      Beantwoorden
  • 36. Gonny  |  maart 2, 2009 om 5:59 am

    Dit klinkt en ziet er echt heerlijk uit meid!! Dit ga ik zeker eens proberen, ik houd echt van pasta mjammie 🙂

    Beantwoorden
    • 37. lovetomakeup  |  maart 2, 2009 om 7:10 am

      Ik ook, ik krijg al de webben wanneer ik die aardappelen moet schillen, zoveel werk 🙂

      Beantwoorden
  • 38. katrijn  |  maart 2, 2009 om 10:42 am

    amai dat ziet er keilekker uit! Misschien vandaag boodschapjes doen en dat dan eens maken 🙂

    Beantwoorden
  • 39. Kim  |  maart 2, 2009 om 11:03 am

    Ben ook gek van ovenschotels (op mijn blog staat een link naar een Mexicaanse schotel met taco’s, een aanrader!) en deze maak ik ook vaak maar ik meng dan nog spekjes onder de vulling, superlekker!

    Beantwoorden
  • 40. Christine  |  maart 2, 2009 om 2:01 pm

    Wow, dat ziet er goed uit! Ik had nog geen idee wat te maken voor het avondeten, maar dit gaat ‘m worden! Thanx!

    Beantwoorden
    • 41. Christine  |  maart 2, 2009 om 2:09 pm

      Oh, maar dan doe ik er wel vlees bij, wij houden niet van vegetarisch eten! Kan ik gewoon gehakt door de saus doen of liever door de vulling?

      Beantwoorden
      • 42. lovetomakeup  |  maart 2, 2009 om 2:11 pm

        Hey Christine!

        Ik zou het niet in de vulling doen, dat lijkt me niet lekker.
        In de saus kan het prima.

        Ik heb ook nog geen idee voor vanavond, heb jij een suggestie voor mij? 🙂

        Beantwoorden
  • 43. Christine  |  maart 2, 2009 om 2:15 pm

    Haha nou, ik weet niet of het vegetarisch moet zijn of niet… maar wij hebben gisteren enorm zitten smullen van Mexicaanse enchillada’s! Vind je dat iets wellicht? ;).

    Beantwoorden
  • 44. Lala  |  maart 2, 2009 om 4:40 pm

    aaah dank je voor dit recept ik houd echt van canelloni!

    maar volgens mij staat er wel een foutje in, bij het maken van de tomatensaus ben je vergeten te schrijven op welk moment je de tomaten blokjes bij de saus doet?

    Beantwoorden
    • 45. lovetomakeup  |  maart 2, 2009 om 4:41 pm

      Gewoon in het begin, en daarbij het water en de pesto. En daar heb je je saus 🙂

      Beantwoorden
  • 46. Kellyy  |  maart 2, 2009 om 4:57 pm

    Wat een super gerecht zeg!
    Ben m nu aan t maken, echt heel makkelijk ook trouwens!

    Beantwoorden
    • 47. lovetomakeup  |  maart 2, 2009 om 5:11 pm

      ooh wat leuk dat je hem maakt!
      Laat me weten hoe die smaakte 🙂

      Btw check je je mail straks nog eens, ik heb nog een vraag ivm de maat 🙂
      EDIT: Ik heb je mail al ontvangen 🙂

      Beantwoorden
  • 48. Kellyy  |  maart 2, 2009 om 6:19 pm

    Hebben net gegeten, en hij was heerlijk!

    Beantwoorden
    • 49. lovetomakeup  |  maart 2, 2009 om 6:58 pm

      Super blij dat ie bevallen is, stel je nu voor dat jullie hem allemaal vies vinden.

      Beantwoorden
  • 50. Kellyy  |  maart 2, 2009 om 9:09 pm

    Ja haha, daar maak je ook geen vrienden mee dan 😉

    Beantwoorden
  • 51. cherubi  |  maart 3, 2009 om 6:10 pm

    Hey Evi 🙂

    Dit ziet er echt heerlijk uit! Ga het zelf ook eens proberen 🙂
    Waar koop je die canneloni ergens want die heb ik hier nog nergens gezien?

    Groetjes van Framboosje van LBT, misschien herken je me van daar :)?

    PS.: Ik ga je blog ook linken op mijn blog, want ben een echte fan 😉

    Beantwoorden
    • 52. lovetomakeup  |  maart 3, 2009 om 6:12 pm

      Ooh wat lief van je 🙂

      Ik ga mijn links morgen aanpassen, ik mail je er nog voor.

      Canneloni buisjes kan je gewoon in de winkel bij ons kopen, en anders moet je lasagnevelletjes gebruiken.

      Beantwoorden
  • 53. meiske  |  maart 4, 2009 om 9:01 pm

    Vanavond gemaakt, ’t was super lekker !!

    Bedankt voor het recept hé 🙂

    O ja, je kan de pijnboompitjes ook ‘crushen’ in een diepvrieszakje ipv handdoek

    Beantwoorden
    • 54. lovetomakeup  |  maart 5, 2009 om 7:10 am

      Idd dat kan ook, is mss handiger 🙂
      Fijn dat je het hebt gemaakt, en het nog lekker was ook.

      Beantwoorden
  • 55. cherubi  |  maart 5, 2009 om 9:41 am

    Heey,

    ik heb de canneloni gevonden 😀 En ga hem vanavond ook maken 🙂 Voor hoeveel personen is dit recept eigenlijk?

    Groetjes!

    Beantwoorden
    • 56. lovetomakeup  |  maart 5, 2009 om 10:17 am

      Hangt ervan af, hoe groot je eters zijn. Wij eten veel en dit is voor ons voor 2 personen en nog een left over voor 1 persoon de volgende dag.

      Beantwoorden
    • 57. juudke  |  mei 24, 2009 om 4:59 pm

      Waar heb je de canneloni gevonden?

      Beantwoorden
      • 58. lovetomakeup  |  mei 24, 2009 om 5:03 pm

        Ze verkopen ze gewoon in de supermarkt bij ons, moest je ze niet vinden, kan je ook gewoon lasagnevellen gebruiken en ze dan dicht vouwen.

        Beantwoorden
  • 59. Matilde  |  maart 8, 2009 om 4:26 pm

    Wy doen er thuis nog aubergine in en vegetarische tofu blokjes (in de buisjes!) ^^

    Beantwoorden
    • 60. lovetomakeup  |  maart 8, 2009 om 4:58 pm

      Tofu lust ik niet, maar aubergine vind ik super lekker. Alleen vind ik dat het niet echt bij een canneloni past. Maar misschien moet ik het gewoon eens proeven.

      Beantwoorden
  • 61. sharen  |  maart 11, 2009 om 1:57 pm

    heb net de canneloni gemaakt, gewoon vanavond nog in de oven schuiven en smullen!
    dank u voor het receptje, ik ben er zeker van dat het gaat smaken
    -xXx-

    Beantwoorden
    • 62. lovetomakeup  |  maart 11, 2009 om 7:00 pm

      Wat leuk dat je het hebt gemaakt, is echt simpel eh.
      Laat me even weten hoe het smaakte 🙂

      Beantwoorden
  • 63. sharen  |  maart 12, 2009 om 12:22 pm

    Gisterenavond opgegeten en het was heel lekker!!
    en het is echt zo snel gemaakt ni veel werk aan
    ik ga het zeker nog is maken

    Beantwoorden
    • 64. lovetomakeup  |  maart 12, 2009 om 9:57 pm

      Super, dat het goed bevallen is.

      Beantwoorden
  • 65. Merel  |  maart 22, 2009 om 7:55 pm

    Oeh! dat ziet er lekker uit zeg! ik ga het ook maar een keer maken 🙂

    Beantwoorden
    • 66. lovetomakeup  |  maart 22, 2009 om 8:11 pm

      Moet je zeker doen, dat wordt smullen.

      Beantwoorden
  • 67. Huub Rommers  |  april 12, 2009 om 9:02 pm

    Ziet er prima uit en canneloni is hier thuis een favoriet recept. Misschien nog één handigheidje voor het vullen van de buisjes: ik gebruik een spuitzak van de slagroom zonder “tuutje” om de buisjes mee te vullen. Gaat stukken sneller en levert geen geknoei meer op!

    Beantwoorden
    • 68. lovetomakeup  |  april 13, 2009 om 11:03 am

      Idd dat kan ook, maar ik heb zo’n spuitzak nog niet 🙂

      Beantwoorden
      • 69. Tess  |  mei 22, 2009 om 3:49 pm

        Je kunt ook een stevig zakje gebruiken (dus geen boterham zakje maar een iets dikker zakje soms zijn diepvrieszakjes wel geschikt) en daar dan een hoekje uit knippen. Hallo spuitzak!

        Beantwoorden
        • 70. lovetomakeup  |  mei 23, 2009 om 5:52 am

          Wat een handige tip Tess, zeker voor couverture van een taart ofzo, dankjewel, ga ik zeker eens proberen!

          Beantwoorden
  • 71. Ine  |  mei 8, 2009 om 3:22 pm

    Ziet er super uit, deze variant ga ik zeker ook een keer maken.
    Kun je mij vertellen waar je de canneloni koopt, want ik kan ze bij geen enkele supermarkt kopen.

    Beantwoorden
    • 72. lovetomakeup  |  mei 8, 2009 om 3:36 pm

      Goh ik ben van België, dus ik weet niet hoe het in Nederland juist zit.
      Maar moest je het niet vinden, kan je natuurlijk ook altijd lasagnevellen gebruiken, die je dan dicht vouwt.

      Beantwoorden
  • 73. Tess  |  mei 22, 2009 om 3:38 pm

    Ha Evi,

    Ik heb dit laatst ook is gemaakt n.a.v. deze blog en ik moet zeggen…het was HEERLIJK! Van het weekend voor de 2e x gemaakt, ietsjes anders want ik heb deze keer gehakt gebruikt en een kant en klare basis tomatensaus gekocht (een erg lekkere) en ik was binnen 20 minuten klaar. Ideaal!

    Bedankt voor dit recept :)!

    Groetjes, Tess

    Beantwoorden
    • 74. lovetomakeup  |  mei 23, 2009 om 5:53 am

      Het is lekker makkelijk eh!
      Leuk dat je het lekker vond, koken hoeft ook niet moeilijk te zijn.

      Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Voor de leukste boeken, cd’s, dvd’s moet je bij Proxis zijn!

Contact

Heb jij een vraagje, suggestie, verzoekje of wil je gebruik maken van mijn shoppingservice, aarzel dan niet om mij een mailtje te sturen lovetomakeup@live.be, ik hoor jullie graag!

We want it:

Hot or Not

Rode lippen zijn hot in beautyland, durf jij het aan?

Populaire berichten

Pagina’s

Archief


