Double shopping syndroom

februari 26, 2009 at 10:46 am 42 reacties

Toen ik mijn dressing aan het opruimen was, viel het me pas op, hoeveel ik sommige stuks dubbel of soms zelf 3x heb.

Je staat in de paskamer, en kan maar niet kiezen zou ik de witte of de bruine nemen? Dit gebeurt bij mij echt super vaak, en dan neem ik ze maar alle twee om geen spijt te hebben. Herkennen jullie dit? Wel dit noemen ze dus  het ‘Double shopping syndroom’. Even snel  zelf een naam geplakt op deze toch wel stomme ziekte.

Ik geef de schuld aan de budgetwinkels, doordat hun prijzen zo laag zijn, zetten ze me aan om meerdere stuks tegelijkertijd te kopen.

Gelukkig koop ik alleen maar goedkope kleding dubbel. En meestal zijn het ook nog wel basic stuks, dus kan het eigenlijk niet zoveel kwaad. Alleen ben ik al zo snel kleding beu, dat als je het dubbel koopt, je het nog rapper beuh bent. Hoe logisch eigenlijk.

Ik heb voor jullie enkele foto’s getrokken, om mijn dubbele collectie te tonen. Nu zijn het veel zomer kledij, omdat mijn winterse dubbels hun wederhelft vaak ontbrak. Binnekort dus nog een update. En dan met schoenen, tassen, sjaals en schoenen bij, want ja zelfs dat koop ik dubbel. 🙂

2 topjes van New Look

4 topjes van de H&m

2 V-hals topjes van H&m

3 topjes met brede bandjes van H&m

2 V-hals truien van H&m

2 Cardigans van Vero Moda

3 Coltuien van H&m

2 V-hals truien van New Look

2 truien met ronde hals van H&m

2 blousjes met V-hals van WE

2 tunieks van Bershka

2 Blousen van Luisa Cerano

2 rechte jeansbroeken van Angels.

3 rokken van New Look

2 shorts van H&m

2 rokken van Vero Moda

2 rokken van New Look

2 jurken van Asos

 

De meeste stuks zijn zelfs een jaar oud, dus ik denk dat ik aan het minderen ben aan deze toch wel zeer vervelende gewoonte.

Lijden jullie ook aan het Double-shopping syndroom?

Entry filed under: Een kijkje achter de schermen, Fashion. Tags: , .

Getagd: 6 Favo lipproducten Remember Winactie

42 reacties Add your own

  • 1. elintjuh  |  februari 26, 2009 om 11:11 am

    ik ken het syndroom, heb er zelf ook erg last van:( maar het is bij mij vooral ook de basic ik heb denk ik wel 4 dezelfde zwarte truitjes en 3 dezelfde zwarte met een col, eigenlijk we; erg maar ja als je dat gewoon vaak draagt toch:D

    Beantwoorden
    • 2. lovetomakeup  |  februari 26, 2009 om 12:40 pm

      Ja met nadruk op vaak dragen 🙂
      Ik draag ze dan nog amper, dan is het wel minder 🙂

      Beantwoorden
  • 3. Frauke aka Makecupcake  |  februari 26, 2009 om 11:31 am

    Zoveel dubbele stuks! En dat is nog niet eens alles? Ik lijd er niet aan gelukkig, ik kan het me ook niet permitteren. Enkel t-shirts koop ik wel ‘ns dubbel omdat ik die toch ongeveer dagelijks gebruik 🙂 Liefs, Frauke van Makecupcake

    Beantwoorden
    • 4. lovetomakeup  |  februari 26, 2009 om 12:41 pm

      Nee er is nog een hele hoop. Binnekort een update 🙂

      Beantwoorden
  • 5. Elien  |  februari 26, 2009 om 11:43 am

    Wow, zoveel! Ikzelf heb ook een paar T-shirts, truitjes met V-hals en truitjes met ronde hals in een paar kleuren (om niet te zeggen véél kleuren)

    Beantwoorden
  • 6. Senna  |  februari 26, 2009 om 12:07 pm

    Haha! Het is alsof ik in de spiegel kijk! Ik wordt door mijn vriendinnen altijd voor gek verklaard wanneer ik items dubbel koop. Het was echt een tik en ja, inderdaad omdat de items niet al te duur waren (meestal afkomstig van Zara, Mango en H&M). Inmiddels heb ik het wel een beetje afgeleerd omdat ik over niet al te lange tijd ga verhuizen en ik niet allerlei zooi mee kan zeulen. Vandaar dat ik mijn shopping addiction een beetje in toom heb moeten houden en dat ik mijn centjes moet sparen.. 😦
    xx

    Beantwoorden
    • 7. lovetomakeup  |  februari 26, 2009 om 12:42 pm

      Ik shop nu ook minder. Ik ga nu voor kwaliteit ipv kwantiteit. 2 leuke stukken in de maand, ben ik heel blij mee.
      Wanneer ga je verhuizen?

      Beantwoorden
      • 8. Senna  |  februari 26, 2009 om 7:19 pm

        Ja, wijsheid komt met de jaren he 😉
        Mijn verhuisdatum is nog niet helemaal duidelijk. Tot nu toe lijken de plannen in de buurt van mei uit te zullen komen.

        Beantwoorden
  • 9. Jeske  |  februari 26, 2009 om 12:17 pm

    Hihi, ik heb eigk maar een shirtje “dubbel” (in rose en zwart) in mijn kast hangen volgens mij… Maar in mijn kast liggen wel bijna allemaal shirtjes van hetzelfde model. Dat zijn dus vooral tuniekjes met eeen beetje decollecte en een wijde onderkant.

    x Jeske.

    Beantwoorden
    • 10. lovetomakeup  |  februari 26, 2009 om 12:43 pm

      Ik heb er ook veel in hetzelfde model, maar ik ben selectief geweest met de foto’s. Het moesten 100% dezelfde zijn.

      Beantwoorden
  • 11. Alana  |  februari 26, 2009 om 12:28 pm

    ik heb dat helemaal niet zo 😛 omdat ik het ook eerst wil uitproberen en als ik dat heb gedaan kom ik eigenlijk nooit meer terug in zo’n winkel, en voor de rest als ik shirtjes koop dan vind ik het een beetje duur om dubbel te kopen 😛

    xx Alaan

    Beantwoorden
  • 12. Elien  |  februari 26, 2009 om 1:00 pm

    En grappige naam btw 🙂
    Double Shopping Syndroom 😀

    Beantwoorden
    • 13. lovetomakeup  |  februari 26, 2009 om 1:54 pm

      Haha als het kind maar een naam heeft zeker 🙂
      Dan klinkt het al minder erg.

      Beantwoorden
  • 14. Alana  |  februari 26, 2009 om 2:27 pm

    Dat blauwe topje met witte stippels van de H&M is wel erg cute trouwens 🙂

    Beantwoorden
  • 15. Rosa  |  februari 26, 2009 om 2:43 pm

    Ik heb er ook last van haha!

    Beantwoorden
  • 16. elke  |  februari 26, 2009 om 2:48 pm

    ik heb praktisch alle kleuren gekocht van een bepaald tanktopje, omdat het ook niet veel kostte, en ik dacht dat ik dat wel veel zou dragen
    maar ja, vanaf dat ik ze had, droeg ik geen tanktops meer :p we hebben begeleiding nodig :p

    Beantwoorden
  • 17. Lina  |  februari 26, 2009 om 2:54 pm

    Ik heb er geen last van, maar als ik bijvoorbeeld een doorschijnend iets heb, dan koop ik al snel zo’n hemdje bij de H&M in die kleur om eronder te dragen, hierdoor heb ik wel sommige dingen dubbel. Of van die shirtjes van de H&M met bredere bandjes die jij ook dubbel hebt, maar die vind ik gewoon vet handig. ^^
    Trouwens, die rokken van de Vero Moda en die jurkjes van Asos zijn vet leuk! Mocht je ze ooit kwijt willen… :p

    Beantwoorden
  • 18. Kim  |  februari 26, 2009 om 3:02 pm

    Dat doe ik enkel met topjes met spaghettibandjes eigenlijk. Die rokken van Vero Moda zijn héél mooi trouwens!

    Btw, naar aanleiding van je reactie op mijn blog: zou je iets kunnen laten weten als je nog eens bij Forever21 besteld? De verzendkosten houden me toch een beetje tegen en dan kunnen we miss delen…

    Beantwoorden
    • 19. lovetomakeup  |  februari 26, 2009 om 4:36 pm

      Ik hou je op de hoogte wanneer ik bestel.

      Beantwoorden
  • 21. Celine  |  februari 26, 2009 om 3:14 pm

    Omg! Ik dacht dat ik hier alleen mee was! Blij om ‘lot’genoten te vinden. Ik heb dat trouwens ook met LE van make-up. Want stel je voor dat die gloss op zou zijn en dan is ie niet meer verkrijgbaar!!! 😉

    Beantwoorden
    • 22. lovetomakeup  |  februari 26, 2009 om 4:37 pm

      Haha we kunnen een clubje op richten.

      Beantwoorden
  • 23. Eindeloosverlangen  |  februari 26, 2009 om 4:18 pm

    Constant 🙂 Maar die V-hals truien van H&M zijn van veel betere kwaliteit dan die van Esprit bv 🙂 Dus dan mag dat wel vind ik… En als iets goed is, wat is er dan mis met het dubbel hebben in verschillende kleuren 🙂

    Beantwoorden
  • 24. Fleur  |  februari 26, 2009 om 4:46 pm

    Haha ik lijd er zelf niet aan, ik moet van mezelf altijd kiezen.. Maar het is wel heel verleidelijk!

    Beantwoorden
  • 25. Marlinda  |  februari 26, 2009 om 5:05 pm

    Ik heb ook wel eens dat ik niet kan kiezen tussen twee kleuren, en dan neem ik ze maar allebei.
    Maar dit is meer bij hempjes ofzo.
    Gelukkig heb ik niet zoveel dubbel als jou =P
    Lijkt me idd dat je dat snel zat wordt!

    Beantwoorden
  • 26. shanna  |  februari 26, 2009 om 5:44 pm

    Haha! Geef toe, ’t is grappig!:P

    Beantwoorden
  • 27. Marly  |  februari 26, 2009 om 5:47 pm

    Haha, heb ik ook echt heel veel last van! Ligt volgens mij ook aal H&M die gewoon elke seizoen dezelfde basics maken in andere kleuren…
    (ik ken je trouwens ergens van heb ik zo het gevoel…woonde je vroeger misschien in Lint ofzo?)

    Beantwoorden
    • 28. lovetomakeup  |  februari 26, 2009 om 6:48 pm

      Ja daar woonde ik vroeger, ken ik jouw van ergens?

      Beantwoorden
      • 29. marly  |  februari 27, 2009 om 12:37 pm

        Hmnee, dat denk ik niet. Ik ben wel wat jonger dan jij (19) maar volgens mij zat jij ook op de wilg vroeger. Heb jij geen zus die Eleni heet?

        Beantwoorden
        • 30. lovetomakeup  |  februari 27, 2009 om 5:26 pm

          Dat klopt helemaal!

          Beantwoorden
          • 31. Marly  |  februari 27, 2009 om 5:36 pm

            Ha! Zo toevallig! Vraag me niet hoe het komt dat ik me dit allemaal herinner, in zou het zelf ook niet weten. Ik vind het in elk geval wel grappig.
            (leuke site trouwens, doe zeker voort!)

            Beantwoorden
  • 32. Gonny  |  februari 26, 2009 om 6:26 pm

    Hier nog 1 die er last van heeft 😀

    Beantwoorden
  • 33. Ioni  |  februari 26, 2009 om 6:37 pm

    Haha ik ben nóg erger. Ik koop truitjes meteen in alle kleuren die er hangen. Maar ik heb wel een excuus 😉 Ik heb een grote maat en daarvan zijn weinig leuke truitjes 😦 Dus als ik eenmaal iets leuks zie, dan zorg ik dat ik ook meteen alle kleuren heb 😀

    Beantwoorden
    • 34. lovetomakeup  |  februari 26, 2009 om 6:48 pm

      Volledig begrijpelijk, dat zou ik ook doen 🙂

      Beantwoorden
  • 35. suzieblue  |  februari 26, 2009 om 7:43 pm

    haha ik heb dat ook!!! maar heb gelukkig niet zoo veel dubbel! jij hebt echt veel hihi! leuk toch, als een stuk je goed bevalt, waarom dan niet in meerdere kleuren?

    Beantwoorden
  • 36. suzieblue  |  februari 26, 2009 om 7:45 pm

    haha ik heb dat ook!!! maar heb gelukkig niet zoo veel dubbel! jij hebt echt veel hihi! leuk toch, als een stuk je goed bevalt, waarom dan niet in meerdere kleuren?

    liefs (oh nee ik hop niet dat ik weer een dubbele reactie melding krijg, er gaat hier iets fout denk ik haha)

    Beantwoorden
  • 37. Dhini  |  februari 26, 2009 om 7:48 pm

    Oh Evi, Je hebt de winkel leeg gemaakt.
    Wat veel aankopen. Leuk! Veel plezier ermee

    Beantwoorden
  • 38. Serena  |  februari 26, 2009 om 11:43 pm

    jeetje wat heb je veel dubbel zeg!! hihi!
    ik heb alleen een overslagvestje van VILA in 3 kleuren (grijs zwart en paars) verder niets dubbel geloof ik.

    Beantwoorden
  • 39. Evelien  |  februari 27, 2009 om 11:46 am

    Heel herkenbaar 😀

    Beantwoorden
  • 40. Saskia  |  februari 27, 2009 om 5:00 pm

    Oeh, je hebt veel spulletjes dubbel of in drievoud, ja.

    Beantwoorden
  • 41. Jeske  |  februari 28, 2009 om 1:15 pm

    Haha, ben gisteren naar de stad geweest en kom er net achter dat ik dat shirtje wat ik nu in het geel heb gekocht, ook al in het rood had :P.

    Beantwoorden
  • 42. stefanie  |  maart 6, 2009 om 11:14 pm

    ik heb dat alleen met basis items zoals topjes
    en met goedkope make up dan haal ik spul met als motto het is goedkoop dus dan kan het wel

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Voor de leukste boeken, cd’s, dvd’s moet je bij Proxis zijn!

Contact

Heb jij een vraagje, suggestie, verzoekje of wil je gebruik maken van mijn shoppingservice, aarzel dan niet om mij een mailtje te sturen lovetomakeup@live.be, ik hoor jullie graag!

We want it:

Hot or Not

Rode lippen zijn hot in beautyland, durf jij het aan?

Populaire berichten

Pagina’s

februari 2009
M D W D V Z Z
    Mrt »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Archief


